In urma cu aproape 2500 de ani, in muntii getilor, copiii nu erau botezati inainte de a implini sapte primaveri.
O carte plina de simboluri si o poveste-matrice..
Miron la lumina, intr-o cautare a identitatii spatiului spiritual autohnton din antichitatea pre-dacica.
E.
Mitologia din perioada tracica, pierduta pe undeva prin timp, a fost adusa de A.
Care este influenta preotului Brisenius in povestea lui Mucapa? Si vor reusi Mucapa si noii lui prieteni sa puna capat urzelii tesute de acest om avar si crud, care este stapanul unor forte malefice? Va face fata Mucapa tradarilor? Si, mai presus de toate, isi va pastra baiatul balaurul si va deveni, in cele din urma, solomonar? O carte dedicata celor pasionati de mitologie si lumi vechi: adulti, copii, tineri, dogmatici sau liber ganditori, mistici sau antimistici, un roman fantasy cu traci, Munti Sacri, solomonari (vrajitorii de pe aceste meleaguri, in urma cu mii de ani) si balauri.
Exista, insa, desigur, si un Rau, care ameninta sa distruga intreaga ordine a lucrurilor si pacea din tinutul getilor.
Dupa o serie de incercari, el va ajunge chiar pe muntele sacru al getilor, care se dovedeste a fi locul unde Solomonarii si balaurii lor invata sa stapaneasca natura si sa lucreze cu forta vitala.
Mucapa trebuie sa treaca printr-o serie de pierderi, sa infrunte Lupii, dar si alte fiinte teribile, infricosatoare, ajungand chiar pana pe Lumea de Dincolo.
Cei doi baieti intra, pe drum, intr-un sir de aventuri ciudate.
Un pui de balaur I se alatura pe drum, iar in scurt timp se alege si cu un al doilea prieten, neasteptat: fiul fostului rege al davei.
Intr-o buna zi, pentru eroul nostru incepe o calatorie care se va dovedi, desigur, initiatica.
Ea este acceptata ca ceva firesc.
Baiatul afla ca este mai greu sa te feresti de magie decat sa umbli cu ea si, treptat, intelegem ca magia ocupa un loc important in viata oamenilor din jurul sau.
Vara se instaleaza treptat, iar viata lui Mucapa este linistita, creativa, plina de povesti.
Dar nu ii surade deloc perspectiva de a ramane in cetate impreuna cu femeile si batranii, in timp ce tatal si fratii lui tocmai il anunta ca trebuie sa plece la razboi.
De asemenea, el pare sa fie talentat la olarit.
Mucapa afla o serie de povesti si invata lucruri noi.
Zilele trec, iar pe masura ce Mucapa creste, cititorul intra in atmosfera din perioada predacica: vede cum arata o dava de pe vremuri, cunoaste ritualuri din vechime si o organizare sociala greu de banuit astazi.
Dar ce vrea sa spuna aceasta vorba miserioasa a Dochiei? Pentru Micul erou, destinul pare sa fie scris deja: va intra ucenic la olar si va trai pentru toata viata in dava, lucrand vase din lut.
De ce? Este \'\'insemnat\'\'.
Desi baiatul si-ar dori sa devina solomonar, afla acum, indirect, ca nu avea sa fie primit niciodata ca ucenic al solomonarilor.
Mucapa se trezeste in caruta solomonaritei Dochia.
Pentru eroul nostru, ceremonia este marcata insa de un fapt ciudat: fara ca nimeni altcineva sa vada, o fiinta care arata ca un mic sarpe il musca in timpul sangeroasei ceremonii de Botez, facandu-l sa-si piarda cunostinta.
Printre acestia, se afla si fiul fostului rege al davei.
Ritualul include toti copiii de aceeasi varsta cu el, din dava.
Botezul lui Mucapa, cel de-al saptelea fiu dintr-o familie de razboinici, are loc in ziua echinoctiului de primavara.
In urma cu aproape 2500 de ani, in muntii getilor, copiii nu erau botezati inainte de a implini sapte primaveri