In orasul Ferrara al anilor 1930 soseste un doctor nou, Fadigati, un om optimist si modern in atitudine si, mai mult ca orice, un om care vrea sa fie acceptat in noua sa casa. - The Guardian. - Jamie McKendrick Talentul unic al lui Bassani este ca personajele lui, atat de obisnuite, devin brusc, in mod inspaimantator, memorabile.
Este un procedeu genial, dar unul de care trebuia sa se desprinda prin introducerea naratorului la persoana intai, un soi de alter ego ce ar fi putut sta marturie la evenimentele din acei ani.
De parca orasul in sine, o zona de recrutare pentru fascismul militant plina de entuziasm, ar fi primit o voce colectiva. - Giorgio Bassani Primele trei capitole din au parte de o voce narativa ce pare intrucatva corala: insinuanta, conventionala, vicleana, barfitoare, atotstiutoare si, mai presus de orice, complice.
Prin scris, vreau sa ma inteleg, poate sa ma si vindec.
Vorbesc despre lucruri stravechi, dar scriu la prezent.
Romanul lui Giorgio Bassani a fost ecranizat in 1987, in regia lui Giuliano Montaldo, cu Philippe Noiret, Rupert Everett si Valeria Golino in distributie.
Ochelarii cu rama de aur este un studiu pasionant, dar tragic, despre cum ne pot fi distruse vietile de catre cei pe care-i consideram apropiati.
Pe masura ce antisemitismul se raspandeste in Italia, naratorul evreu al povestii incepe sa nutreasca mila si intelegere fata de doctor.
Dar aparentele se naruie imediat ce localnicii descopera ca e homosexual, iar tanarul pe care-l plateste pentru a-i fi amant il umileste in public.
In orasul Ferrara al anilor 1930 soseste un doctor nou, Fadigati, un om optimist si modern in atitudine si, mai mult ca orice, un om care vrea sa fie acceptat in noua sa casa