Lumea actuală, cea a copiilor noștri, s-a modificat radical față de lumea în care noi ne-am format.
Educarea părinților cu privire la practicile pedagogice adecvate — Cum să domolim temerile părinților Mulțumiri Recomandări de lectură Referințe bibliografice.
Așteptările realiste față de noi înșine — Cum să concepem un plan atent construit Capitolul 12.
Nivelul de pregătire necesar pentru învățarea cititului și a scrierii — Cum să urmărim dezvoltarea integrată a copilului Capitolul 11.
Oile nu sunt făcute din ghemotoace de vată — Importanța exprimării de sine Capitolul 10.
Obișnuințele clasei de preșcolari — Cum să vă regândiți practicile Capitolul 9.
Recunoașterea și stăpânirea emoțiilor — Uneori, chiar și copiii mai au câte o zi proastă Capitolul 8.
Expectanțele comportamentale — Cum să îi formăm pe viitorii cetățeni cu ajutorul unor expectanțe adecvate privind comportamentul Capitolul 7.
Expectanțele privind socializarea — Nu poți da greș folosind jocul Capitolul 6.
Să te joci nu înseamnă doar să te deghizezi Capitolul 5.
Cuvintele noastre sunt importante Capitolul 4.
Ce știm despre copiii mici? Capitolul 3.
Echilibristica expectanțelor Capitolul 2.
Cuprins Introducere Capitolul 1.
Cindy Terebush are o experiență de 20 de ani în Educația timpurie, iar în prezent lucrează ca formator și coach în New Jersey.
Plecând de la povești vii și sugestive din lucrul cu preșcolarii, dar și de la explicații ale rațiunilor didactice din spatele diverselor strategii educative, Cindy Terebush acoperă o serie de teme esențiale pentru învățarea timpurie: de la așteptările educatorilor, la joc, creativitate și mindfulness, de la încurajarea colaborării și socializării, la consolidarea achizițiilor necesare pentru învățarea scrierii și a cititului.
Copilul de grădiniță nu mai este văzut doar ca un receptor de informații, ci este privit în integralitatea sa, ca ființă umană definită de emoții uneori greu de controlat, de deprinderi sociale care trebuie încurajate, dar și de abilități cognitive care au nevoie de rafinare.
De unde și pledoaria cărții de față pentru o reconsiderare a abordărilor și intervențiilor specifice educației timpurii.
Lumea actuală, cea a copiilor noștri, s-a modificat radical față de lumea în care noi ne-am format