Scopul principal al acestui volum colectiv este de a răspunde nevoilor profesionale ale cadrelor didactice, ale decidenților din educația timpurie și ale altor categorii de personal care desfășoară activități cu copiii antepreșcolari.
Acestea sunt doar câteva argumente care îi sugerează adultului responsabil de educația timpurie necesitatea de a proiecta și de a organiza trasee cât mai individualizate de instruire, de a crea medii care să asigure stimularea senzorială ca premisă a dezvoltării cognitive și de a susține exprimarea nevoilor specifice vârstei. În realizarea acestei lucrări, am avut în vedere faptul că ritmul de dezvoltare al fiecărui copil nu este liniar, ci este dat și de unicitatea combinației genetice, dar și de plasticitatea cognitivă specifică vârstelor timpurii.
Am avut în vedere noutatea legislativă care presupune preluarea creșelor de către sistemul de educație, dar și faptul că serviciile de educație timpurie antepreșcolară sunt de tip integrat între componenta educațională, cea de îngrijire și cea de supraveghere.
Totodată, lucrarea pe care o propunem se adresează studenților din domeniul științelor educației, dar și oricărui adult, părinte sau viitor părinte.
Scopul principal al acestui volum colectiv este de a răspunde nevoilor profesionale ale cadrelor didactice, ale decidenților din educația timpurie și ale altor categorii de personal care desfășoară activități cu copiii antepreșcolari