Orizonturile reflectiilor din aceasta carte sint deschise de analiza cauzelor obiective si a motivelor subiective care impiedica sau stimuleaza realizarea unei educatii de calitate pentru toti. - Lazar Vlasceanu.
Atunci va fi prospectata educatia pe care am putea s-o avem, desigur, pornind de la premisele statuate in acest prim volum despre educatia pe care inca nu o avem.
Abia intr-un volum ce va urma vor fi oferite solutii de transformare, ameliorare si eventuala evadare din starea actuala de criza a educatiei romanesti.
Insa de fiecare data sint cautate raspunsuri la aceeasi intrebare: cum se poate ajunge la a beneficia individual si social de o Educatie mai buna? Demonstratiile sint doar tangentiale cu ideea sau strategia de transformare a sistemului si educatiei romanesti.
Unele sectiuni celebreaza forta actuala sau potentiala a inovatiilor si a gandirii critice din educatie, altele se apleaca asupra unor nonsensuri pretioase, conservatoare sau pur si simplu inselatoare.
Dintr-o perspectiva interdisciplinara din cadrul stiintelor sociale, sint oferite indicii si experiente reprezentative pentru construirea si afirmarea unei educatii care sa sporeasca puterea economica, tehnologica si culturala a cetatenilor si natiunii.
Orizonturile reflectiilor din aceasta carte sint deschise de analiza cauzelor obiective si a motivelor subiective care impiedica sau stimuleaza realizarea unei educatii de calitate pentru toti