Scopul acestei carti este de a defini o cale spirituala pentru prezentul si viitorul omului contemporan, tema sa centrala fiind intelegerea iudaismului si in special a traditiei mistice evreiesti privita ca limbaj al cautarii interioare.
Un scurt studiu 26 Cabala si modernitatea 28 Cabala astazi: Pericole si mari sperante 32 Spre un misticism postmodern 34 2.
EXISTA NUMAI UNUL Dumnezeu deasupra, Dumnezeu inauntru 37 Unul si cei multi 40 Tsimtsum: Autocontractia lui Dumnezeu 44 Creatia: Perspectiva misticilor 46 3.
TORA: ADEVARUL REVELAT AL CREATIEI Hokhmah: Tora inaintea limbajului 49 Cele zece cuvinte primordiale 51 Tora revelata: Semnificatia Sinaiului 55 Sinai atunci si acum 58 4.
SEFIROT: UNUL SI CELE ZECE Ce vrem sa spunem cu asta? 61 Prima triada: Procesul primordial 63 O meditatie ghidata 67 A doua triada: Cautarea echilibrului interior 69 O digresiune postmodernista 75 A treia triada: Rezistenta si acceptarea 77 A zecea sefira: Proces indeplinit 80 Intregirea cercului 83 5.
OLAMOT: PATRU PASI SPRE UNICITATE Numirea „lumilor” 86 ‘Asiyah: Dumnezeu ca rege 88 Yetsirah: Dumnezeu ca parinte 91 Beri’ah: Dumnezeu ca iubit 94 Atsilut: Dincolo de limitele sinelui 98 6.
SHEMOT: CALEA NUMELOR Graind inefabilul 101 Actul numirii 105 Cel mai sfant cuvant 108 O meditatie asupra numelui lui Dumnezeu 111 Elohim: Multi intr-unul113 Un Dumnezeu, multe nume.
Trebuie sa faci fata obstacolelor pe care nicio harta nu le-ar putea evidentia, deoarece sunt doar ale tale.” Arthur Green CUPRINS Marturisire, in loc de prefata 9 Introducere: EHYEH ca nume al lui Dumnezeu 19 PARTEA I O reinterpretare a Vechii Traditii 1.
CABALA, VECHE SI NOUA Cabala in istoria evreiasca.
Trebuie sa depui efortul, sa depasesti oboseala si dezamagirile care vin pe parcurs.
Ghidat de harta, tu trebuie sa mergi.
Ca orice harta, nu te poate duce acolo de una singura. „Cabala ar trebui privita ca o harta evreiasca antica pentru intreprinderea acestei calatorii interioare, a mea si a ta.
Aceasta carte merge pe urmele lor, dar intr-un cadru potrivit vremurilor noastre.
Interesul lor a urmarit intotdeauna modul in care conceptele cabaliste pot fi folosite pentru a explica mintea umana, atat din punct de vedere spiritual, cat si emotional; au cautat sa abordeze totul al derech ha-’avodah , pe „calea serviciului”, urmand mai degraba un misticism practic decat unul teoretic.
Maestrii hasidici au inteles ca adevarata valoare a invataturii cabaliste se afla pe taramul spiritual-psihologic.
Cand te vezi pe tine insuti ca pe o intruchipare a luminii divine, acest lucru iti permite sa vezi si lumea in acelasi fel: restructurarea vietii noastre ca raspuns la aceasta invatatura interioara are ecou direct in relatiile noastre, in modul in care ne raportam la copiii, parintii si prietenii nostri, ne influenteaza deciziile de cariera, ritmul vietii, locul in care alegem sa traim si modul cum traim.
Ea vorbeste despre „lumi”, despre contractia Sinelui divin, despre spatiul primordial si toate celelalte derivate, foloseste limba cosmologiei, a ordonarii lumii si reflecta interioritatea si „ordonarea” sufletului si a experientei umane.
De ce subliniaza autorul calatoria interioara? Deoarece Cabala este o harta a cosmosului dar si o diagrama a mintii umane.
Arthur Green impartaseste cu noi o Cabala care ne poate ajuta sa cream un viitor mai bun pentru noi si pentru ceilalti: din substratul textelor si practicilor cabalistice vechi de secole el aduce la lumina Cabala ca o contributie evreiasca la o cautare universala, o versiune evreiasca a unui proces pe care spiritul il determina in toate traditiile.
Scopul acestei carti este de a defini o cale spirituala pentru prezentul si viitorul omului contemporan, tema sa centrala fiind intelegerea iudaismului si in special a traditiei mistice evreiesti privita ca limbaj al cautarii interioare