Elemente de limba romana.
Ghid de cercetare metodico-stiintifica Lucrarea de fata reprezinta un raspuns la lipsa de modele de cercetare educationala in domeniul limbii si al comunicarii, in contextul in care schimbarea programelor scolare a cuprins inclusiv nivelul gimnazial, iar conditiile educationale au suferit transformari fara precedent.
Prima parte a lucrarii propune o cercetare calitativa, la nivelul invatamantului primar, bazata pe analiza documentelor scolare, urmarind reflectarea unui continut precum utilizarea cratimei in programe si in manualele scolare de limba si literatura romana.
Norme ale Dictionarului ortografic, ortoepic si morfologic al limbii romane, editia a II-a &bull
Cercetare aplicata privind valorificarea cratimei in curriculumul pentru invatamantul primar &bull
Categoria morfologica a verbului in curriculumul gimnazial &bull
Metode activ-participative de valorificare a elementelor de constructie a comunicarii &bull
Cercetare aplicata privind valentele formative ale metodelor activ-participative in predarea-invatarea-evaluarea verbului.
Din Cuprins: &bull
Importanta dezvoltarii competentei de scriere corecta in invatamantul primar &bull
Utilizarea cratimei in limba romana.
Studentul sau profesorul va regasi in acest instrument un real suport pentru pregatirea lucrarilor de licenta, de certificare didactica si chiar un model de buna practica pentru elaborarea lucrarii metodico-stiintifice pentru obtinerea gradului didactic I.
Partea a doua a acestei carti prezinta un model de cercetare cantitativa, care are la baza experimentul psihopedagogic, urmarind sa prezinte, de aceasta data, la nivel gimnazial, masura in care valorificarea unei strategii active de predare-invatare-evaluare a verbului poate dezvolta competentele de comunicare ale elevului de clasa a VIII-a.
In plus, oferim o solutie de ameliorare a limitelor observate la nivelul curriculumului oficial prin crearea unui curriculum de tipul optionalului.
Elemente de limba romana.
Ghid de cercetare metodico-stiintifica Lucrarea de fata reprezinta un raspuns la lipsa de modele de cercetare educationala in domeniul limbii si al comunicarii, in contextul in care schimbarea programelor scolare a cuprins inclusiv nivelul gimnazial, iar conditiile educationale au suferit transformari fara precedent.
Prima parte a lucrarii propune o cercetare calitativa, la nivelul invatamantului primar, bazata pe analiza documentelor scolare, urmarind reflectarea unui continut precum utilizarea cratimei in programe si in manualele scolare de limba si literatura romana