Descriere YEO:
Pe YEO găsești Eminescu orator. Strategii retorice in de la Tritonic, în categoria Carte.
Indiferent de nevoile tale, Eminescu orator. Strategii retorice in publicistica | Daniel Ciurel din categoria Carte îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Caracteristici și Avantaje ale produsului Eminescu orator. Strategii retorice in
- Departament: gaming-carti-birotica
- Ideal pentru pasionații de jocuri, birotică și distracție online.
Preț: 39 Lei
Caracteristicile produsului Eminescu orator. Strategii retorice in
- Brand: Tritonic
- Categoria: Carte
- Magazin: carturesti.ro
- Ultima actualizare: 21-12-2024 01:38:29
Comandă Eminescu orator. Strategii retorice in Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Eminescu orator. Strategii retorice in de la carturesti.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Daniel Ciurel abordeaza, intr-o maniera proaspata si tentanta, un sector relativ putin investigat al creatiei eminesciene: cel publicistic. Inarmat cu achizitiile criticismului retoric traditional si ale neoretoricii, cu lecturi extinse in domeniul argumentarii mediatice, cu o cunoastere exemplara a tehnicilor jurnalistice de persuasiune,
Daniel Ciurel identifica intr-un corpus vast de texte strategiile
retorice abordate de Mihai
Eminescu de-a lungul carierei sale de publicist.Forta persuasiva a articolelor eminesciene, demonstreaza autorul, provine din credibilitatea si autoritatea discursului (ethos), din apelurile la pasiunile audientei (pathos) si din structurarea logica a argumentelor (logos).Ethos-ul se manifesta prin strategii
retorice precum: asumarea diverselor persona, argumentele autoritatii, strategiile citarii si strategiile prevenirii.Cititorul acestei carti poate descoperi cum
Eminescu isi asuma diverse ipostaze
retorice, intre dimensiunea stiintifica, pozitiva, savanta, cu trimitere la logos, cea vizionara, profetica, tributara pathos-ului si pana la atitudinea satirica sau didactica, vizand ethos-ul.Pathos-ul se manifesta prin procedee precum sermo (oralitatea), strategiile dialogice si interogative, strategiile comuniunii, amplificarea retorica si strategiile reprosului si amenintarii.Argumentarea retorica (logos) apeleaza la rationamente verosimile prin deductie, inductie, analogie si metafora.Cele trei mari articole de doctrina (Influenta austriaca asupra romanilor din Principate, Icoane vechi si icoane noua si Studii asupra situatiei) corespund celor trei etape ale publicisticii eminesciene, continand esenta gandirii lui sociale si politice, dar cuprind si principalele structuri retorice din opera jurnalistica.Demersul critic se incheie cu analiza strategiilor satirice, polemice si pamfletare, partea cea mai vie a publicisticii eminesciene, o adevarata literatura de idei. Din perspectiva apelurilor persuasive, satira mizeaza prioritar pe ethos, polemica este centrata pe logos, in timp ce pamfletul recurge prioritar la pathos.MARIANA CERNICOVA-BUCA