Cartea include diverse tehnici, probe, chestionare traditionale si noi, de verificare si imbunatatire a pregatirii psihologice a copiilor de varsta prescolara (6-7 ani) pentru instruirea scolara.
Testele sunt orientate spre evaluarea urmatoarelor capacitati:
- Auzul fonematic (vocabularul, comunicarea)
- Perceptia spatiului si timpului; perceptia auditiva a puterii sunetelor
- Spiritul de observatie
- Recunoasterea vizuala a obiectului dupa descrierea lui verbala
- Reprezentarile despre forma, marime, culori, miscare si masa corpurilor
- Memoria - mecanica, vizuala si auditiva; memorarea cuvintelor cu continut abstract
- Imaginatia reproductiva cu elemente creative; imaginatia creatoare verbala
- Gandirea - analiza si sinteza, compararea, abstractizarea si generalizarea, clasificarea obiectelor si denumirea lor, concretizarea, afirmarea si negarea
- Definirea notiunilor
- Vorbirea
- Atentia auditiva; volumul, concentrarea, comutarea si distributia atentiei
- Emotiile si reprezentarile despre ele
- Vointa
- Aptitudinea de a recita, a desena, a canta, a dansa
- Inteligenta si psihomotricitate
- Abilitati psihomotorice; intelegerea
- Creativitatea
- Orientarea psihologica spre scoala
Sunt expuse indicatii metodice de lucru cu ele, modalitati originale de prelucrare si de interpretare a datelor.
La finele lucrarii este dat Tabelul de inregistrare si evaluare a performantelor repurtate de copil.
Cartea este destinata parintilor, educatorilor, studentilor, tuturor celor interesati de pregatirea adecvata si oportuna a copiilor de varsta prescolara pentru instruirea scolara.
.Cartea include diverse tehnici, probe, chestionare traditionale si noi, de verificare si imbunatatire a pregatirii psihologice a copiilor de varsta prescolara (6-7 ani) pentru instruirea scolara.
Testele sunt orientate spre evaluarea urmatoarelor capacitati:
- Auzul fonematic (vocabularul, comunicarea)
- Perceptia spatiului si timpului; perceptia auditiva a puterii sunetelor
- Spiritul de observatie
- Recunoasterea vizuala a obiectului dupa descrierea lui verbala
- Reprezentarile despre forma, marime, culori, miscare si masa corpurilor
- Memoria - mecanica, vizuala si auditiva; memorarea cuvintelor cu continut abstract
- Imaginatia reproductiva cu elemente creative; imaginatia creatoare verbala
- Gandirea - analiza si sinteza, compararea, abstractizarea si generalizarea, clasificarea obiectelor si denumirea lor, concretizarea, afirmarea si negarea
- Definirea notiunilor
- Vorbirea
- Atentia auditiva; volumul, concentrarea, comutarea si distributia atentiei
- Emotiile si reprezentarile despre ele
- Vointa
- Aptitudinea de a recita, a desena, a canta, a dansa
- Inteligenta si psihomotricitate
- Abilitati psihomotorice; intelegerea
- Creativitatea
- Orientarea psihologica spre scoala
Sunt expuse indicatii metodice de lucru cu ele, modalitati originale de prelucrare si de interpretare a datelor