Aceasta evanghelie mai este cunoscuta si ca „Evanghelia copilariei dupa Matei“, dar se pare ca titlul ei initial a fost „Carte despre nasterea Fericitei Maria si copilaria Mantuitorului“.
De asemenea, a avut o puternica influenta asupra gandirii din Evul Mediu si a fost sursa dominanta pentru ciclurile pictoriale ale vietii Fecioarei Maria..
Evident, aceasta evanghelie a avut o importanta deosebita pentru Biserica Copta din Egipt.
La aceasta, se adauga relatarea fugii in Egipt.
Acest text repeta, in primul rand, relatarile anterioare cuprinse in „Evanghelia Copilariei dupa Iacov“, care se concentreaza asupra nasterii si consacrarii Fecioarei Maria.
Acum, se numeste „pseudo-evanghelie“ intrucat cercetatorii sunt de acord, in unanimitate, asupra faptului ca autorul ei nu este evanghelistul cunoscut ca Matei.
Aceasta evanghelie mai este cunoscuta si ca „Evanghelia copilariei dupa Matei“, dar se pare ca titlul ei initial a fost „Carte despre nasterea Fericitei Maria si copilaria Mantuitorului“