Exit 45 este un roman academic american.
Disperarea hackerului, a celui care ajunge sa instaleze microfoane in cabinete si sali de curs si care monitorizeaza inregistrarile, este, in Exit 45, cel putin la fel de mare ca a lui Harry Caul, personajul lui Coppola din Conversatia, sau a fotografului din Blow Up-ul lui Antonioni..
Regulile jocului se schimba din mers.
Ceea ce incepe ca un amuzament se transforma intr-o obsesie.
Tensiunea se acumuleaza treptat de-a lungul celor patru parti ale romanului.
Romanul nu respecta tabuuri, e un studiu de sistem si are ritmul unei autostrazi americane: goana cu motorul turat la maximum, depasiri legale si ilegale, frana pana la zero, asteptare panicata, plecare in tromba si, din nou, goana sustinuta.
Majoritatea scenelor se petrec in perimetrul Richmond — Washington — Baltimore, bine-cunoscut pentru tensiunile politice la nivel inalt, pentru lumea academica si asa-zisul coridor tehnologic, pentru criminalitatea ridicata si, nu in ultimul rand, pentru cutremurele sociale iscate de lupta pentru libertati civile.
Stereotipurile sunt deconstruite si reconstruite, un fir narativ e vecin cu Conversatia lui Coppola, thriller psihologic, daca vreti, iar altul se trage din marsul de la Selma, Alabama.
Personajele vin din medii diferite ca ortodoxia sarbeasca si catolicismul polonez, din China mai nou capitalista si Argentina pampasurilor lovite de seceta.
Actiunea de secol XXI descopera o America scindata intre radicali si conservatori, intre diferitele grupuri etnice, intre interventionisti si pacifisti, intre cei militanti-cu-tot-dinadinsul si cei alergici-la-orice-idee-de-schimbare, intre profesori si studenti, intre Wall Street si main street.
Exit 45 este un roman academic american