Fenomenul neglijarii la elevii din invatamantul gimnazial si liceal.
Evaluarea necesita extinderea cercetarii si in afara scolii, in mediul familial al elevilor, dar si in mediul lor social..
Prezenta neglijarii in forme variate de manifestare, relevata prin screeningul chestionarului, necesita identificarea subiectilor neglijati, in vederea combaterii factorilor declansatori ai neglijarii si interventiei personalizate, fiecare subiect, in parte, beneficiind de consiliere individualizata adaptata nevoilor specifice fiecarui tip de neglijare.
Rezultatele acestui studiu ofera un ansamblu bogat de date suport in vederea conceperii unor programe adecvate de preventie si interventie in situatiile de neglijare de diferite tipuri, impunandu-se initierea si aplicarea unui plan de preventie care sa cuprinda pe de o parte, identificarea factorilor cauzatori, iar pe de alta parte, interventia ulterioara in cadrul unitatilor scolare din toata tara.
Aplicarea si interpretarea chestionarelor astfel incat sa existe posibilitatea compararii rezultatelor obtinute la nivel national.
Abordari constatativ-ameliorative Problematica abordata in aceasta lucrare necesita, cu siguranta, directii noi de cercetare si aprofundare prin: Extinderea ariei geografice a cercetarii in toate scolile din tara.
Fenomenul neglijarii la elevii din invatamantul gimnazial si liceal