Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith, filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl), volumul prezinta Filmul romanesc de fictiune - de la peliculele interbelice, incepind cu Razboiul de independenta , pina la cele ale epocii comuniste. - Cristian Tudor Popescu.
A fost mai intii prosovietica, internationalista, antiromaneasca, apoi national-comunista, anticitadina, antiintelectuala, antioccidentala, vehicul al cultului lui Ceausescu.
Cu prea putine exceptii, propaganda din cinema a urmat cu fidelitate liniile politice de evolutie ale PCR.
Din cele 550 de pelicule ale perioadei comuniste, aproximativ 222 (adica 40%) pot fi considerate ca avind caracter politic, propagandistic, restul fiind divertisment, comedie muzicala, filme pentru copii - proportia lui Lenin (60% propaganda, 40% diver-tisment) fiind totusi inversata.
Cosurile pubertatii filmului romanesc au aparut linga bubele sindromului imunodeficientei politice.
Pe linga semnele specifice cresterii, in fiecare etapa de viata, tumorile, eruptiile, plagile s-au dezvoltat si ele.
Istoria lui a fost dublata de istoricul bolii.
Filmul romanesc de fictiune s-a nascut cu propaganda politica in el, ca un copil infectat cu HIV inca din pintecele mamei.
Acestea din urma sint diferentiate in functie de perioadele in care au fost produse si de evolutiile politice specifice perioadelor respective si sint urmate de numeroase studii de caz, intre care Directorul nostru , Puterea si Adevarul , dar si filme antisistem precum Reconstituirea .
Pornind de la filme ale unor monstri sacri ca Griffith, filmele sovietice de propaganda ale deceniului trei (inclusiv Eisenstein) sau cele propagandistice naziste (Leni Riefenstahl), volumul prezinta Filmul romanesc de fictiune - de la peliculele interbelice, incepind cu Razboiul de independenta , pina la cele ale epocii comuniste