Frumusetea si uratenia. &bull
Raspunsuri la intrebari &bull
Convorbirea a IV-a: Sensul urateniei &bull
Raspunsuri la intrebari. &bull
Raspunsuri la intrebari &bull
Convorbirea a II-a: Frumusetea si adevarul &bull
Raspunsuri la intrebari &bull
Convorbirea a III-a: Frumusetea si realitatea. &bull
Convorbirea I: Despre frumusete si sens.
De ce Eliot?.
Formele distructive din punct de vedere moral sunt inacceptabile pentru un crestin, deoarece sunt false in comparatie cu o realitate mai profundasi mai autentica Cuprins: &bull
Prefata.
Privind in urma, mi-as aminti o definitie greceasca a omului desavarsit care exista cu mult inainte de Malraux: καλος καγαθος care inseamna "om frumos, bun si curajos" - imaginea ideala a viziunii crestine asupra frumusetii.
Adica fenomene distructive in sens moral, fiindca Frumusetea trebuie sa fie mai mult decat o forma captivantasi atragatoare.
Pe de alta parte, crestinismul cere integritatea mintii si a inimii, cere o atitudine morala, adica nu doar respectarea regulilor, ci o abordare care exclude ceea ce Andre Malraux numeste pseudo-arta sau pseudo-frumusete.
Din punctul de vedere al unui crestin, Hristos dezvaluie desavarsirea frumusetii umane si revelatia frumusetii divine care il umple.
Convorbiri duhovnicesti despre arta si realitate Frumusetea desavarsita ni se dezvaluie in Hristos, Dumnezeu intrupat.
Frumusetea si uratenia