Autorii si-au propus sa le releve elevilor, printre altele, urmatoarele aspecte: - ce a rezultat, ca urmare a modificarii cadrului natural al planetei, atat pozitiv (realizari umane pe care le putem considera complementaritati ale Naturii), cat si negativ (afectarea cadrului natural prin degradarea elementelor acestuia); - cum se reflecta actiunea umana, mai mult sau mai putin indelungata, in ceea ce priveste peisajele agricole, industriale, comerciale, turistice si de alta natura); - care sunt principalele provocari geopolitice ale prezentului si viitorului, argumentand sansele si beneficiile Romaniei ca membra a structurilor euro-atlantice.
Autorii si-au propus sa le releve elevilor, printre altele, urmatoarele aspecte: - ce a rezultat, ca urmare a modificarii cadrului natural al planetei, atat pozitiv (realizari umane pe care le putem considera complementaritati ale Naturii), cat si negativ (afectarea cadrului natural prin degradarea elementelor acestuia); - cum se reflecta actiunea umana, mai mult sau mai putin indelungata, in ceea ce priveste peisajele agricole, industriale, comerciale, turistice si de alta natura); - care sunt principalele provocari geopolitice ale prezentului si viitorului, argumentand sansele si beneficiile Romaniei ca membra a structurilor euro-atlantice