Manualul de geografie de clasa a IV-a se bazeaza pe experienta concreta a elevului in orizontul sau si pe realitatea cotidiana.
Este similara variantei tiparite a manualului prin respectarea continutului stiintific ordinii temelor si stilului grafic..
Varianta digitala interactiva este conceputa intr-o forma atractiva in maniera moderna fara dificultati in aplicare si exploatare.
Lectia de evaluare contine si o grila de autoevaluare.
Lectia de evaluare contine proba de evaluare itemi formulati astfel incat sa evaluaeze deprinderea competentelor de interes abordate in unitatea de invatare sa se poata concentra pe rezolvare nu pe modul in care ofera raspunsul.
Lectia de recapitulare contine sarcini care fixeaza notiunile prezentate in unitate combina conceptele in exerctii si probleme si pregateste lectia de evalaure.
Lectia de predare are sectiuni corespunzatoare momentelor lectiei in situatia de predare-invatare centrata pe elev observare amintire care implica elevul prin sarcini prezentarea notiunii treptat bazat pe cunostintele anterioare pe cat posibil experimental sau aplicat corelat cu viata reala si cu exemple relevante pentru experienta de viata a elevului punctarea definitiei si evidentierea cuvintelor-cheie sarcini pentru fixarea notiunii concluzii .
De asemenea acesta le ofera elevilor posibilitatea dobandirii unei experiente sociale constructive bazate pe cooperare si colaborare in rezolvarea problemelor vietii.
Manualul Intuitext contribuie la optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare.
Activitatile de invatare plaseaza elevul in conditiile naturale ale vietii determinate de motivatii si atitudini adecvate in raport cu particularitatile psihologice si cu mediul apropiat.
Prin activitatile sugerate manualul de geografie are pe langa functia sa fireasca informativa si formativa un plus de valoare ce rezida din contextualizarea invatarii ancorarea ei in realitatea vietii si societatii in care elevul devine parte activa.
Manualul propune erse activitati de invatare exercitii de localizare empirica a elementelor din orizontul imediat compararea elementelor din realitate si a celor reprezentate pe harta masurarea unor distante existente intre puncte de reper identificarea unor reprezentari cartografice recunoasterea unor elemente ale spatiului geografic local.
Abordarea este ersa fiind prevazute continuturi monodisciplinare si interdisciplinare prin conexiuni cu stiintele naturii matematica istoria.
Manualul de geografie de clasa a IV-a se bazeaza pe experienta concreta a elevului in orizontul sau si pe realitatea cotidiana