Modern, perfect adaptat formarii si dezvoltarii de competente, manualul de geografie pentru clasa a VII-a ii propune elevului un nou model didactic: invatarea prin observare, explorare, analiza si interpretare.
Pornind de la cunostintele dobandite in anii anteriori de studiu la Geografie, dar si la alte discipline, precum Istorie, Matematica, Fizica, Biologie sau Stiinte ale naturii, fiecare lectie debuteaza cu o secventa de actualizare, prin care se discuta, se actualizeaza si se valorifica notiuni deja cunoscute; demersul este necesar pentru stimularea interesului elevilor, in vederea abordarii noilor continuturi.
Integrand tehnici si mijloace moderne de invatare‑evaluare, manualul ofera posibilitatea asimilarii cunostintelor atat in maniera clasica, prin intermediul auxiliarelor de tip harta, atlas sau caiet, cat si prin intermediul mijloacelor multimedia actuale, in pas cu tehnologia digitala, prin trimiteri catre pagini web unde pot fi intelese diferite tipuri de fenomene si realitatigeografice.
In abordarea temelor de geografie a continentelor si de geografie a mediului inconjurator, lucrarea prezinta, pentru fiecare tema, legatura acestora cu realitatea cotidiana si, acolo unde este cazul, prezinta contributiile romanesti la cunoasterea regiunii sau fenomenului respectiv.
In acest fel, i se ofera elevului sansa de a conecta experienta personala, imediata, din orizontul apropiat si local, cu mecanismele generale ale realitatii geografice globale..
Modern, perfect adaptat formarii si dezvoltarii de competente, manualul de geografie pentru clasa a VII-a ii propune elevului un nou model didactic: invatarea prin observare, explorare, analiza si interpretare.
Pornind de la cunostintele dobandite in anii anteriori de studiu la Geografie, dar si la alte discipline, precum Istorie, Matematica, Fizica, Biologie sau Stiinte ale naturii, fiecare lectie debuteaza cu o secventa de actualizare, prin care se discuta, se actualizeaza si se valorifica notiuni deja cunoscute; demersul este necesar pentru stimularea interesului elevilor, in vederea abordarii noilor continuturi.
Integrand tehnici si mijloace moderne de invatare‑evaluare, manualul ofera posibilitatea asimilarii cunostintelor atat in maniera clasica, prin intermediul auxiliarelor de tip harta, atlas sau caiet, cat si prin intermediul mijloacelor multimedia actuale, in pas cu tehnologia digitala, prin trimiteri catre pagini web unde pot fi intelese diferite tipuri de fenomene si realitatigeografice.
In abordarea temelor de geografie a continentelor si de geografie a mediului inconjurator, lucrarea prezinta, pentru fiecare tema, legatura acestora cu realitatea cotidiana si, acolo unde este cazul, prezinta contributiile romanesti la cunoasterea regiunii sau fenomenului respectiv.
In acest fel, i se ofera elevului sansa de a conecta experienta personala, imediata, din orizontul apropiat si local, cu mecanismele generale ale realitatii geografice globale.