„Volumul de fata isi propune sa amplifice ecoul constructiv al comunicarii didactice prin intermediul valorificarii repertoriului gestual.
Din perspectiva autoarei, imaginea inconfundabila a fiecarui profesor se pastreaza in timp si datorita particularitatilor sau ecourilor gesturilor sale.“ - Alina Margaritoiu.
Prin gama larga de acceptiuni prezentate, pertinenta rezultatelor obtinute si programul de eficientizare a gesturilor in comunicarea didactica, cartea se adreseaza tuturor celor interesati sa-si dezvolte competenta comunicarii gestuale in vederea construirii unei relatii pozitive si durabile cu elevii.
Noutatea demersului investigativ decurge din ilustrarea virtutilor aspectelor teoretice si metodologice ale semioticii in cercetarea si realizarea unor profiluri ale profesorilor din perspectiva utilizarii gesturilor.
In acest sens, autoarea realizeaza o radiografiere a tipurilor de gesturi intalnite in relatia profesor-elev, subliniind avantajele acestora in formarea unei prime impresii favorabile si mentinerea unei relatii de parteneriat cu elevii, cresterea motivatiei scolare si facilitarea invatarii, realizarea economiei de timp si diminuarea comportamentelor indezirabile. „Volumul de fata isi propune sa amplifice ecoul constructiv al comunicarii didactice prin intermediul valorificarii repertoriului gestual