Turismul este astazi o forta economica majora la nivel mondial, a carei dezvoltare poate aduce cu sine numeroase efecte, atat negative, cat si pozitive.
Mai mult decat atat, a lega experienta internationala de cea a tarii noastre, pe tema durabilitatii si a bunelor practici in turism, reprezinta o incercare grea si, in acest caz, reusita..
In acest context se situeaza si cartea de fata, a doamnei Gianina Buruiana, doctor in economie.
A vorbi astazi despre „bune practici” in turism este o provocare pe care o accepta multi autori.
Termeni precum „dezvoltare durabila”, „etica”, „responsabilitate sociala”, „bune practici” sau chiar unele sintagme consacrate international cum ar fi „nature based tourism” ori „community based tourism” sunt tot mai des vehiculati de specialisti.
Numeroase ghiduri, coduri de conduita, strategii, recomandari sau reglementari sunt oferite guvernelor, administratiilor locale, companiilor, micilor intreprinzatori din turism si turistilor insisi, cu scopul de a educa, forma, promova un comportament responsabil fata de mediul inconjurator si comunitatea locala, din efortul organismelor internationale sau chiar al organizatiilor non-profit care lupta pentru acest deziderat.
Practica demonstreaza din plin acest lucru, iar literatura de specialitate acorda o din ce in ce mai multa atentie acestor efecte: fie ca se multumeste sa constate, fie incearca sa gaseasca solutii pentru o armonizare a intereselor economice, socio-culturale si ecologice ale tuturor stakeholderilor; aceasta este de fapt esenta dezvoltarii durabile in turism.
El nu poate fi privit ca o simpla tranzactie economica sau ca un set de activitati izolate de mediul inconjurator si de populatiile gazda.
Turismul este astazi o forta economica majora la nivel mondial, a carei dezvoltare poate aduce cu sine numeroase efecte, atat negative, cat si pozitive