Eficienta interventiei educative asupra copilului este data de identificarea particularitatilor acestuia tematica abordata de continutul selectat si prezentat de strategiile didactice utilizate in desfasurarea activitatilor si nu numai.
In incheiere dorim sa apreciem munca incomensurabila si dedicatia cu care doamnele educatoare exercita aceasta frumoasa profesie multitudinea de calitati pe care dumnealor trebuie sa le detina din perspectiva cuantumului de informatii pe care trebuie sa le transmita copiilor corespunzatoare tuturor domeniilor ale dezvoltarii deschiderii catre organizarea si desfasurarea activitatilor extrascolare si extracurriculare comunicarii si co.
Mentionam ca evaluarile aplicate prescolarilor pe parcursul anului scolar sunt prezente sub forma de saptamani independente atat la inceputul anului scolar in primele doua saptamani aferente evaluarii initiale cat si la sfarsitul fiecarui modul pentru efectuarea evaluarii sumative. com pe care cititorii acestui Ghid le pot regasi sub denumirea activitatilor enumerate in planificarea orientativa si le pot descarca gratuit prin realizarea unui cont. activitatigradinita. ce sunt postate pe site ul www. a.
pentru a veni in sprijinul colegelor autoarea a elaborat o serie de materiale fise prezentari PowerPoint jetoane s.
Dupa cum bine stim creativitatea este considerata in zilele noastre ca facand parte din personalitatea inidului iar pentru a dezvolta potentialul creator al fiecarui copil autoarea prin ideile prezentate doreste sa largeasca orizontul cadrelor didactice din invatamantul prescolar cu privire la tematica activitatilor sustinute cu prescolarii de grupa mare pentru a le oferi prilejul copiilor sa si imbogateasca bagajul de cunostinte si sa si poata activa gandirea creativa pentru a crea produse idei pe baza impletirii noilor informatii cu cele insusite anterior. oferind astfel posibilitatea copiilor sa si insuseasca gradual continuturile prezentate de educatoare pe parcursul derularii saptamanilor independente sau a proiectelor tematice care asigura succesul dobandirii unor comportamente necesare dezvoltarii competentelor de mai tarziu. d. m. a.
Un alt aspect important ce trebuie mentionat este ca planificarea activitatilor pe module existenta in acest Ghid tine cont de ordinea cronologica a desfasurarii activitatilor activitatile matematice psihomotrice muzicale plastice s.
Avand in vedere ca programul gradinitelor din Romania este diferit am considerat oportun sa utilizez simbolurile si pentru a marca si totodata pentru a diferentia activitatile ce pot fi desfasurate in cadrul unitatilor de invatamant prescolar cu program normal si respectiv cu program prelungit tinand cont de reperele orare care se regasesc explicate si in anexa acestui Ghid activitati program normal activitati program prelungit. 00 si planificare pentru programul Scoala Altfel si pentru Saptamana Verde acestea putand fi utilizate la completarea condicii educatoarei caietul educatoarei . 00 la ora 18.
De asemenea cuprinde o planificare anuala pe domenii ale dezvoltarii cu tot ceea ce implica programul unei zile petrecuta la gradinita de la ora 8.
Acest Ghid aduce in vederea doamnelor educatoare planificari orientative pe domenii experientiale detalierea activitatilor liber alese si a programului distractiv de recreere in aer liber si aspecte cu privire la activitatile pentru dezvoltarea deprinderilor personale.
Cadrul didactic trebuie sa si adapteze tematica si continutul abordat la grupa in permanenta strategiile didactice mijloacele de realizare modalitatile de integrare a activitatilor sa asigure coerenta intre activitatile desfasurate pe tot parcursul zilei saptamanii ADP ALA ADE astfel incat sa prezinte interes pentru copii si acestia sa si poata insusi cunostintele intr un mod corect si coerent.
In acest sens lucrarea de fata isi propune sa faciliteze accesul cadrelor didactice din invatamantul prescolar la exemple de activitati care pot trezi interesul pentru cunoastere copiilor din grupa mare sa le ofere o stare de bine si care pot conduce la inregistrarea unor performante.
Eficienta interventiei educative asupra copilului este data de identificarea particularitatilor acestuia tematica abordata de continutul selectat si prezentat de strategiile didactice utilizate in desfasurarea activitatilor si nu numai