In conditiile in care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe insusirea metodelor si tehnicilor muncii intelectuale pe dobandirea deprinderilor de munca independenta elevul devine participant activ la propria formare iar invatatorul se situeaza pe o noua pozitie aceea de indrumator al elevului el ii transmite notiunile fundamentale il inarmeaza cu metode si tehnici de studiu il invata cum sa invete.
Din aceasta perspectiva compunerea capata sarcini sporite. - Autoarele.
Aceste considerente ne-au indemnat sa realizam aceasta lucrare.
In sfarsit nu trebuie ignorat nici faptul ca in domeniul muncii scolare improvizatia si fictiunea sunt de-a dreptul vatamatoare.
Acestea insa nu se afla in toate cazurile Ia indemana invatatorilor.
Pe Ianga insusirea exprimarii corecte orale si scrise a elevilor activitatile specifice disciplinei vizeaza dezvoltarea imaginatiei si gandirii acestora formarea deprinderii de a-si ordona logic ideile de a le dezvolta de a crea contribuind astfel la formarea personalitatii copiilor.
Lipsa unor lucrari adecvate care sa vina in sprijinul orelor de compunere ii pun pe invatatori in situatia - necesara de altfel - de a folosi surse adiacente de informare.
In conditiile in care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe insusirea metodelor si tehnicilor muncii intelectuale pe dobandirea deprinderilor de munca independenta elevul devine participant activ la propria formare iar invatatorul se situeaza pe o noua pozitie aceea de indrumator al elevului el ii transmite notiunile fundamentale il inarmeaza cu metode si tehnici de studiu il invata cum sa invete.
Din aceasta perspectiva compunerea capata sarcini sporite