In conditiile in care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe insusirea metodelor si tehnicilor muncii intelectuale, pe dobandirea deprinderilor de munca independenta, elevul devine participant activ la propria formare, iar invatatorul se situeaza pe o noua pozitie, aceea de indrumator al elevului; el ii transmite notiunile fundamentale, il inarmeaza cu metode si tehnici de studiu, il invata cum sa invete.
Aceste considerente ne-au indemnat sa realizam aceasta lucrare, care poate fi considerata ca o sincera invitatie la colaborare si confruntare..
In sfarsit, nu trebuie ignorat nici faptul ca in domeniul muncii solare improvizatia si fictiunea sunt de-a dreptul vatamatoare.
Acestia insa nu se afla, in toate cazurile, la indemana invatatorilor.
Lipsa unor lucrari adecvate care sa vina in sprijinul orelor de compunere ii pun pe invatatori in situatia - necesara de altfel - de a folosi surse adiacente de informare.
Pe langa insusirea exprimarii corecte orale si scrise, a elevilor, activitatile specifice disciplinei vizeaza dezvoltarea imaginatiei si gandirii acestora, formarea deprinderii de a-si ordona logic ideile, de a le dezvolta, de a crea contribuind astfel la formarea personalitatii copiilor.
Din aceasta perspectiva, compunerea capata sarcini sporite.
In conditiile in care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe insusirea metodelor si tehnicilor muncii intelectuale, pe dobandirea deprinderilor de munca independenta, elevul devine participant activ la propria formare, iar invatatorul se situeaza pe o noua pozitie, aceea de indrumator al elevului; el ii transmite notiunile fundamentale, il inarmeaza cu metode si tehnici de studiu, il invata cum sa invete