In aceste vremuri, ca, de altfel, in orice moment istoric al tatonarilor social-institutionale a cailor de urmat, cand educatia este considerata, de catre unii, mai importanta ca oricand sau, de catre altii, mai neputincioasa ca niciodata, era inevitabil sa nu ne ocupam de locul si de semnificatia profesorului.
Esential este, credem, ca el sa isi cultive, cum stie mai bine si in mod continuu, cele mai alese valori ale umanitatii, intru slujirea inocentei universului copilariei si intru sustinerea cresterii tinerelor generatii in spiritul valorilor de Adevar, Bine, Frumos si Sacru..
In concluzie, profesorul nu poate fiinta si actiona in afara valorilor.
Practicarea sistematica a autoreflexivitatii axiologice poate contribui, in buna masura, la evolutia holista a profesorului.
Valorile raman "inima" filosofiei educatiei, iar formarea initiala si continua a profesorilor nu poate sa faca abstractie de ele.
Volumul isi propune o calatorie in (sub) straturile valorilor, convingerilor si credintele lui.
In aceste vremuri, ca, de altfel, in orice moment istoric al tatonarilor social-institutionale a cailor de urmat, cand educatia este considerata, de catre unii, mai importanta ca oricand sau, de catre altii, mai neputincioasa ca niciodata, era inevitabil sa nu ne ocupam de locul si de semnificatia profesorului