Gramatica didactica a limbii romane se armonizeaza astfel, ca punct de plecare, cu celelalte lucrari ale noastre, de literatura romana in abordare transdisciplinara, in gimnaziu si indeosebi in liceu, asigurand o functionalitate adecvata a morfologiei, sintaxei, semanticii si a particularitatii textelor, cu finalitate concentrata asupra discursului scris, pe principiul clasic verba volant, scripta manent, definitoriu pentru vorbirea umana.
Totodata, am acordat o atentie aparte integrarii, pe cat este posibil si nu prea usor pentru elevii din gimnaziu, a noilor concepte si regrupari de capitole si de termeni lingvistici din noua Gramatica a limbii romane (GALR, Editura Academiei, 2005, 2008), implicit prevazute acum si in noua programa scolara si in manualele alternative, pe care le-am anuntat, ca trimiteri bibliografice, inca din prima editie a lucrarii noastre, din anul 2005.
Aceasta lucrare este conceputa si ca o carte pregatitoare de limba romana pentru forme diverse de evaluare prevazute de legislatia invatamantului in vigoare, inclusiv pentru admiterea in invatamantul universitar la facultatile de stiinte ale comunicarii, jurnalism, drept si politie.
La fiecare capitol si chiar la fiecare unitate de invatare sunt prevazute exercitii diversificate, norme si exemple de ortografie si de punctuatie, precum si exercitii si teste de evaluare, prin care elevul isi poate aprecia nivelul de competente dobandit.
Cartea cuprinde capitole de fonetica, de vocabular si de Gramatica a limbii romane, cu trimitere, de cate ori este cazul, la Dictionarul ortografic, ortoepic si morfologic al limbii romane (DOOM, 2010), cunostintele fiind organizate din perspectiva metodica, elevul insusi putand sa le asimileze prin studiu individual si prin efort propriu, programele pentru clasele V-XII fiind analizate si exemplificate punct cu punct, printr-un dialog permanent cu elevul.
Gramatica didactica a limbii romane se armonizeaza astfel, ca punct de plecare, cu celelalte lucrari ale noastre, de literatura romana in abordare transdisciplinara, in gimnaziu si indeosebi in liceu, asigurand o functionalitate adecvata a morfologiei, sintaxei, semanticii si a particularitatii textelor, cu finalitate concentrata asupra discursului scris, pe principiul clasic verba volant, scripta manent, definitoriu pentru vorbirea umana.
Totodata, am acordat o atentie aparte integrarii, pe cat este posibil si nu prea usor pentru elevii din gimnaziu, a noilor concepte si regrupari de capitole si de termeni lingvistici din noua Gramatica a limbii romane (GALR, Editura Academiei, 2005, 2008), implicit prevazute acum si in noua programa scolara si in manualele alternative, pe care le-am anuntat, ca trimiteri bibliografice, inca din prima editie a lucrarii noastre, din anul 2005.
Aceasta lucrare este conceputa si ca o carte pregatitoare de limba romana pentru forme diverse de evaluare prevazute de legislatia invatamantului in vigoare, inclusiv pentru admiterea in invatamantul universitar la facultatile de stiinte ale comunicarii, jurnalism, drept si politie