In Traditia patristica a Bisericii vedem ca omul are de parcurs trei nasteri.
Mitropolitul Ierotheos al Nafpaktosului si Sfantului Vlasie.
In aceasta carte sunt prezentate cateva opinii despre felul cum omul din Biserica se confrunta cu aceste probleme ale hainelor de piele si despre cum dobandeste simtirea vietii celei fara de moarte prin dulceata cunoasterii lui Dumnezeu.
Parintii Bisericii invata in scrierile lor ca Hainele de piele cu care Dumnezeu i a imbracat pe primii oameni dupa cadere sunt stricaciunea patimirea si moartea strans legate de modul nasterii noastre de boli de batranete si moarte.
Intreaga slujire pastorala a Bisericii tinteste la stramutarea noastra din pantecele mamei in pantecele Bisericii colimvitra iar apoi la dobandirea ochilor duhovnicesti pentru a vedea Lumina Dumnezeirii lui Hristos care este Imparatia lui Dumnezeu spre a ne indrepta si a dantui in jurul Luminii celei in trei Sori.
Daca se boteaza dar nu se nevoieste exersandu si propria libertate cu impreuna lucrarea lui Dumnezeu si nu trece si prin cea de a treia nastere atunci in realitate scopul existentei sale urcusul de la chip la asemanare se zadarniceste.
Daca omul dupa nasterea cea dintai nu trece prin nasterea cea de a doua prin nasterea din nou si nu primeste Duhul Sfant nu este om deplin.
Cea de a treia nastere este iesirea omului din lumea aceasta si intrarea lui in cealalta Viata in Imparatia lui Dumnezeu de aceea si in cazul sfintilor praznuim cu multa stralucire ziua in care au adormit drept zi a nasterii lor.
Cea de a doua nastere este asa numita nastere din nou care se savarseste prin Taina Sfantului Botez cand iese din sfanta colimvitra pe care o putem numi pantecele Bisericii.
Cea dintai este cea biologica cand este zamislit in pantecele mamei sale iar in continuare are loc nasterea si astfel venirea lui pe aceasta lume.
In Traditia patristica a Bisericii vedem ca omul are de parcurs trei nasteri