Civilizatia noastra este condamnata supunerii neconditionate de imperiul imaginii.
Astfel, in calitate de pionerat, acestea si multe alte aspecte, sunt supuse unor investigatii complexe cu scopul de a determina polifunctionalitatea, unele principii si legitati estetice, filosofice caracteristice filmului de arta si a impactului sau asupra societatii..
Pentru prima data in filmologie s-a incercat aplicarea mecanismelor hermeneuticii ca o modalitate optima de investigare a acestei categorii deosebite de film documentar.
Autorul delimiteaza influentele si asimilarile limbajelor altor arte de catre cel cinematografic, repercusiunile estetico-artistice ale corelatiilor film – arte plastice, film – teatru, film – muzica etc.
Cartea Hermeneutica filmului despre arta urmareste un scop dublu, ce consta in valorificarea operelor de arta de diverse genuri, dar si a celor mai reusite filme la tema din filmografia europeana si din cea autohtona.
De aceea, o necesitate imperativa ar fi contrapunerea acestui proces dezastruos prin valorificarea, tot prin film, a veritabilei arte, a adevaratelor valori general-umane, a frumosului, a eternului.
In acest sens, cinematografia contemporana este invadata de violenta, groaza, pornografie, exploatarea omului de catre om si de multe alte vicii.
Imaginea, difuzata astazi prin cele mai diverse suporturi, provoaca omenirea spre actiuni pozitive, dar si spre cele negative.
Civilizatia noastra este condamnata supunerii neconditionate de imperiul imaginii