Icoana – dar al lui Dumnezeu, dar al chipului dumnezeiesc, dar al chipurilor indumnezeite in Biserica – este ziditoare de credinta incepand de la Intrupare.
Daniel Rousseau Cuprins: Partea intai: Icoana ieri Geneza icoanei Primele reprezentari iconografice Icoana si iconoclasmul De la Sinodul VII Ecumenic (787) la trimful Ortodoxiei (842) Temeiurile teologice ale icoanei la Sfintii Parinti Partea a doua: Semnificatia icoanei astazi Icoana, taina a chipurilor Puterea suprafireasca a icoanei Criza limbajului si limbajul iconic Partea a treia: Cateva icoane: Sfanta Treime, Hristos si Maica Sa Icoana Sfintei Treimi Maica Domnului, o icoana: Fecioara din Vladimir Schimbarea la Fata Icoana Invierii Icoana Cincizecimii Icoana Sfintei Fete Hristos Pantocrator. - Pr.
Fie ca aceasta apropiere sa fie cea a Luminii necreate si sa implineasca in noi dorinta lui Hristos: &bdquo
Aceasta este voia Tatalui Meu, ca oricine vede pe Fiul si crede in El sa aiba viata vesnica si Eu il voi invia in ziua cea de apoi” (Ioan 6, 40).
Aici, Sfanta Scriptura si textele liturgice ale Bisericii, precum si invatatura Parintilor, ne vor introduce in inima fiecareia dintre icoanele de care ne vom apropia.
Vom incerca sa lasam Icoana sa ne dezvaluie in Iisus Hristos preaslavit – sau in omul mantuit – realitatea sa esentiala, plinatatea si adevarul sau.
In ceea ce ne priveste, alegem o alta cale, incercand sa le deslusim impactul religios si sa patrundem astfel inlauntrul lor.
Multe carti descriu pe larg istoria, tehnica si chiar arta icoanelor, pe care le si reproduc.
Adevaratul Dumnezeu, Care S-a facut vazut in Iisus Hristos, raspunde chemarii ochilor credintei in arta icoanei – teologie a Frumusetii.
Icoana – dar al lui Dumnezeu, dar al chipului dumnezeiesc, dar al chipurilor indumnezeite in Biserica – este ziditoare de credinta incepand de la Intrupare