Din Cuprins: &loz
Realitatea: un construct social mediat &loz
Imaginarul si reconfigurarea politicii &loz
Functiile imaginarului &loz
Mituri politice fundamentale &loz
Campania electorala in sfera imagologico-mediata &loz
Cine sunt competitorii? Resurse identitare la inceputul campaniei electorale Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice.
Adriana Stefanel.
Pentru a convinge, sau, cel putin pentru a seduce electoratul, actorul politic trebuie sa adopte retorica imaginarului, sa apara in imprejurari exceptionale, care sa-l legitimeze ca Erou si care sa-l transforme pe adversarul sau intr-o intruchipare a Raului.
Investirea mitologica devine astfel o necesitate electorala, iar activarea structurilor narative, a imaginarului social, a miturilor fundamentale ("
Eroul Salvator", "
Varsta de Aur", "
Unitatea si Complotul"), dar si inventarea "din mers" a altora noi ("
Mitul Tehnocratului", "
Sindromul Elena Ceausescu", "
Mitul luptei anticomuniste" etc.), devin parti din ce in ce mai importante ale comunicarii electorale.
Astfel, armele, regulile, si, nu in ultimul rand, rezultatul duelului, sunt dependente, intr-o covarsitoare masura, de jocul de interactiune conflictuala dintre doua imagini (construite discursiv), in care primeaza Imaginarul impartasit de politicieni si publicul caruia acestia se adreseaza; in acest context, conteaza mai putin optiunile tematice si strategiile de argumentare folosite de actorii politici aflati in competitie.
Departe de a fi o batalie ideologica sau o confruntare de proiecte economice si sociale, in spatiul imagologico-mediat campania electorala este mai curand conceputa si perceputa ca o lupta "corp la corp" intre candidati care utilizeaza structurile narative ale imaginarului colectiv pentru a-si transmite mesajul.
Din Cuprins: &loz
Realitatea: un construct social mediat &loz
Imaginarul si reconfigurarea politicii &loz
Functiile imaginarului &loz
Mituri politice fundamentale &loz
Campania electorala in sfera imagologico-mediata &loz
Cine sunt competitorii? Resurse identitare la inceputul campaniei electorale Prezentul volum isi propune sa ofere, printr-o intemeiere teoretica si un model aplicativ, cheia de lectura a imaginarului politic colectiv asociat deciziei de vot intr-o societate aflata la inceputul vietii sale democratice