Problematica solistului de spectacol liric contemporan supus multiplelor provocari datorate noilor tendinte de manifestare in arta spectacolului si anume tendinta de apropiere de teatru cu toate mijloacele artistice specifice genului a reprezentat punctul de plecare al reflectiilor in volumul de fata.
Muzica si cuvantul sunt cele doua forte artistice necesare in realizarea spectacolului muzical o cerinta care va trebui sa fie indeplinita de spectacolul contemporan..
La toate aceste mijloace de expresie artistice se adauga cantul care vine cu tot complexul creativ pe care il necesita realizarea unui spectacol total in care artistul liric trebuie sa stapaneasca o tehnica vocala si actoriceasca desavarsita.
Expresivitatea vocala corporala sunetul lumina conventia metafora scenografia coregrafia viziunea regizorala sunt elemente ce au sens pe fondul principiului unitatii organice spectaculare.
Teatrul liric contemporan cauta necontenit noi mijloace de expresie limbajul scenic capatand reverberatii neasteptate.
Nevoia sincretismului artistic am experimentat-o de nenumarate ori de-a lungul carierei solistice pe scena artistica in erse teatre lirice dar si din punct de vedere pedagogic in pregatirea studentilor de la sectia canto principal a Facultatii de Muzica din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara.
Problematica solistului de spectacol liric contemporan supus multiplelor provocari datorate noilor tendinte de manifestare in arta spectacolului si anume tendinta de apropiere de teatru cu toate mijloacele artistice specifice genului a reprezentat punctul de plecare al reflectiilor in volumul de fata