Obiectivul principal al lucrarii este de a analiza o componenta a sistemului educational romanesc si anume efectele interactiunii dintre principiul proximitatii in procesul de inscriere in invatamantul primar si gimnazial si mecanismul de admitere la liceu.
Relevanta subiectului decurge din faptul ca modalitatea in care este structurat sistemul de inscriere in preuniversitar are consecinte importate asupra parcursului educational al elevilor elevelor ridicandu-se problema asigurarii principiului echitatii unul din principiile care stau la baza functionarii sistemul educational romanesc..
In acest sens in lucrare este prezentat un studiu de caz care ilustreaza relatia intre scoala de provenienta a unui elev unei eleve si tipul de liceu la care este admis a in Municipiul Bucuresti.
Lucrarea se adreseaza celor interesati de politicile educationale si inegalitatile sociale axandu-se pe modalitatea in care este organizat sistemul educational si consecintele acestor tipuri de politici si decizii pentru parcursul educational al elevilor elevelor.
Obiectivul principal al lucrarii este de a analiza o componenta a sistemului educational romanesc si anume efectele interactiunii dintre principiul proximitatii in procesul de inscriere in invatamantul primar si gimnazial si mecanismul de admitere la liceu