Manualul Intuitext de Informatica si TIC a obtinut locul I in urma evaluarii calitative CNEE remarcandu-se din punct de vedere al corectitudinii stiintifice al metodelor activ-participative folosite al exercitiilor si al problemelor din universul practic al elevilor.
Conceput in conformitate cu noua programa scolara manualul este impartit in 6 UNITATI DE INVATARE fiecare unitate cuprinzand lectii de PREDARE de RECAPITULARE de EVALUARE de AMELIORARE si DEZVOLTARE.
Lectia de predare are sectiuni corespunzatoare momentelor lectiei in situatia de predare-invatare centrata pe elev observare amintire care implica elevul prin sarcini prezentarea notiunii treptat bazat pe cunostintele anterioare pe cat posibil experimental sau aplicat corelat cu viata reala si cu exemple relevante pentru experienta de viata a elevului punctarea definitiei si evidentierea cuvintelor-cheie sarcini pentru fixarea notiunii concluzii .
Lectia de recapitulare contine sarcini care fixeaza notiunile prezentate in unitate combina conceptele in exercitii si probleme si pregateste lectia de evaluare.
Lectia de evaluare contine proba de evaluare ndash itemi formulati astfel incat sa evalueze deprinderea competentelor de interes abordate in unitatea de invatare.
De asemenea surprind utilitatea notiunilor prezentate in animatii filme.
Tipuri de resurse educationale interactiveExercitiile interactive - reprezinta transpunerea si adaptarea in manualul digital a unor exercitii din manualul tiparit astfel incat elevii sa beneficieze de avantajele mediului digital posibilitatea de acordare a feedback-ului imediat atat grafic cat si prin sunet posibilitatea de revenire asupra raspunsului observarea unor imagini relevante etc.
Simularile - permit interactionarea cu medii periculoase sau dificil de abordat pot fi oprite pentru observare permit abordarea in paralel a unor concepte corelate in scopul observarii legaturilor.
Jocul cu interactivitate Drag amp dr.
Pornesc de la o situatie concreta pe care copiii o intalnesc in viata reala si asigura trecerea de la operarea cu notiuni concrete la operarea cu notiuni si reprezentari abstracte.
Alegerea continuturilor este relevanta pentru lectie pentru competentele vizate iar modalitatea aleasa de reprezentare a acestora este atractiva.
Resursele educationale animate filme sunt scurte comprehensive si sintetice.
Aceste resurse abordeaza aspectele importante dificil de explicat de vizualizat si de inteles de catre elevi.
De asemenea mentionam faptul ca urmeaza indeaproape versiunea tiparita a manualului prin respectarea continutului stiintific a ordinii temelor si stilului grafic dar ofera si elemente specifice lucrului online atat utile elevilor cat si profesorului.
In cadrul fiecarei lectii exista resurse educationale animate filme destinate procesului de predare-invatare desfasurat la clasa si acasa.
In acest sens sarcinile vizeaza dincolo de continutul specific disciplinei formarea de atitudini si valori.
Varianta digitala interactiva este utilizabila si atractiva usor de inteles si ofera siguranta in exploatare.
Sarcinile de invatare propuse vizeaza centrarea curriculumului pe probleme ale vietii cotidiene pe situatii reale familiare elevilor avand ca scop rezolvarea de probleme si identificarea de solutii.
In plus manualul faciliteaza formarea competentelor necesare pentru prezent si pentru viitor.
Lectia de evaluare contine si o grila de autoevaluare care arata modul in care se acorda punctele pentru fiecare item.
Lectia de ameliorare si dezvoltare contine in prima parte sarcini de o complexitate redusa destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare iar in a doua parte sarcini mai complexe destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.
Prin continutul sau manualul Intuitext de Informatica si TIC asigura atat dezvoltarea si valorificarea competentelor din punct de vedere intra- inter- si transdisciplinar cat si al experientei de viata a elevilor.
Forma itemilor este una care a mai aparut pe parcursul unitatii astfel incat elevul sa se poata concentra pe rezolvare nu pe modul in care ofera raspunsul.
Manualul Intuitext de Informatica si TIC a obtinut locul I in urma evaluarii calitative CNEE remarcandu-se din punct de vedere al corectitudinii stiintifice al metodelor activ-participative folosite al exercitiilor si al problemelor din universul practic al elevilor.
Conceput in conformitate cu noua programa scolara manualul este impartit in 6 UNITATI DE INVATARE fiecare unitate cuprinzand lectii de PREDARE de RECAPITULARE de EVALUARE de AMELIORARE si DEZVOLTARE.
Lectia de predare are sectiuni corespunzatoare momentelor lectiei in situatia de predare-invatare centrata pe elev observare amintire care implica elevul prin sarcini prezentarea notiunii treptat bazat pe cunostintele anterioare pe cat posibil experimental sau aplicat corelat cu viata reala si cu exemple relevante pentru experienta de viata a elevului punctarea definitiei si evidentierea cuvintelor-cheie sarcini pentru fixarea notiunii concluzii .
Lectia de recapitulare contine sarcini care fixeaza notiunile prezentate in unitate combina conceptele in exercitii si probleme si pregateste lectia de evaluare.
Lectia de evaluare contine proba de evaluare ndash itemi formulati astfel incat sa evalueze deprinderea competentelor de interes abordate in unitatea de invatare