Structurat in jurul a patru nuclee ideatice cu reverberatii practice – (1) educatia secundara, (2) curriculumul integrat, (3) transferul rezultatelor cercetarilor din domeniul psihologiei cognitive si al neurostiintelor in educatie, (4) identificarea unor modalitati coerente de dezvoltare a curriculumului integrat centrat in mod explicit pe formarea capacitatilor cognitive ale elevilor –, volumul propune o abordare interdisciplinara, situata intre preocuparile legate de stiintele educatiei si cele privitoare la mecanismele cognitive.
Lucrarea se adreseaza cadrelor didactice care doresc sa inteleaga contextul dezvoltarii curriculare sau sa beneficieze de repere consistente de dezvoltare a unor abordari integrate ale curriculumului, decidentilor in domeniul politicilor curriculare, expertilor implicati in elaborarea produselor curriculare si, nu in ultimul rind, publicului larg interesat de politicile si practicile educationale actuale si de perspectiva..
Caracterul sau este unul metodologic, concretizindu-se in forma unei taxonomii a capacitatilor cognitive si a unui ghid pentru elaborarea cursurilor integrate.
Structurat in jurul a patru nuclee ideatice cu reverberatii practice – (1) educatia secundara, (2) curriculumul integrat, (3) transferul rezultatelor cercetarilor din domeniul psihologiei cognitive si al neurostiintelor in educatie, (4) identificarea unor modalitati coerente de dezvoltare a curriculumului integrat centrat in mod explicit pe formarea capacitatilor cognitive ale elevilor –, volumul propune o abordare interdisciplinara, situata intre preocuparile legate de stiintele educatiei si cele privitoare la mecanismele cognitive