"Scoala ofera spatiul, cadrul si reperele de dezvoltare pentru o categorie larga de virsta.
Adresat tuturor celor implicati in procesul educational romanesc, acest volum demonstreaza ca asistenta psihopedagogica din tara noastra ar putea ajunge la nivelul profesional din alte state care au investit cu adevarat in educatie.” (Violeta Enea).
Din aceasta perspectiva, volumul propune numeroase exemple de programe validate stiintific utilizate in intreaga lume si programe dezvoltate de specialisti autohtoni, care pot imbunatati activitatea la cabinetele de asistenta psihopedagogica.
Doar prin aplicarea unui model de consiliere scolara bazat pe date si pe utilizarea unor programe de interventie a caror eficienta a fost demonstrata prin cercetare se poate creste calitatea activitatii desfasurate de consilierii scolari.
Consilierul scolar are nevoie pentru formarea sa si in munca de zi cu zi de un astfel de material si instrument de lucru, iar beneficiarii directi sunt nu doar consilierul scolar, ci si elevul, parintele, profesorul si comunitatea scolara.” (Adriana Baban)„Consilierea scolara este intr-o continua evolutie si transformare, iar consilierii scolari pot reprezenta o resursa importanta in educatie.
Tematica acopera o arie larga de probleme si activitati tipice: de la evaluarea elevului la consilierea de grup, de la interventia in doliu la preventia suicidului, de la consilierea in cazurile de viol, abuz si adictie la dezvoltarea personala a elevului.
Ghidul de fata satisface nevoile si exigentele unui consilier scolar dornic sa afle abordarile contemporane in munca cu elevul, parintele si profesorul.
Nu intotdeauna insa viata unui copil sau adolescent este generoasa cu acesta; blocaje, debusolare, situatii de criza pot interfera si scurtcircuita «seninatatea» virstei, iar lipsa de suport in astfel de situatii creste riscul pentru esec si abandon scolar. "Scoala ofera spatiul, cadrul si reperele de dezvoltare pentru o categorie larga de virsta