"Lucrarea prezinta cele mai noi date din cercetarile clinice si de psihologie educationala privind antrenarea constiintei fonologice la persoanele cu dislexie, reflectind in mod pragmatic traditia de cercetare si inovare a scolii clujene de psihopedagogie speciala.
Pe baza convingerii profesionale asumate a legaturii dintre stiinta si practica, recomandam tuturor cititorilor (copii, profesori, psihologi, psihopedagogi, logopezi, pedagogi, parinti) care vor sa urmeze acest program in calatoria inedita de invatare a cititului si a scrisului sa-l aplice cu incredere si in mod consecvent, sa-l integreze si sa-l personalizeze in cadrul experientelor proprii de invatare, cu speranta ca vor ajunge la concluzia ca e mult mai usor sa inveti sa citesti si sa scrii daca acestea se intimpla FonoLogic." (Carmen David, Adrian Rosan).
Acest program de antrenament structurat al constiintei fonologice este dezvoltat in cadrul Laboratorului de cercetari interdisciplinare a diferentelor individuale in invatare (Learn-id) si este orientat in directia evaluarii si interventiei psihopedagogice. "Lucrarea prezinta cele mai noi date din cercetarile clinice si de psihologie educationala privind antrenarea constiintei fonologice la persoanele cu dislexie, reflectind in mod pragmatic traditia de cercetare si inovare a scolii clujene de psihopedagogie speciala