Elena Ferrante este autoarea Tetralogiei Napolitane „Al meu, al meu, al meu.
Tetralogia Napolitana si Viata mincinoasa a adultilor sunt ecranizate de HBO, respectiv de Netflix sub forma unor miniseriale..
Romanul Fiica ascunsa a fost ecranizat in 2021, in regia lui Maggie Gyllenhaal, cu Olivia Coleman, Jessie Buckley si Dakota Johnson in distributie.
Povestea fetitei pierdute a fost nominalizata la Man Booker Prize (2016) si a primit Medalia de Aur pentru fictiune in cadrul Independent Publisher Book Awards (2016).
La Editura Pandora M au aparut toate volumele Tetralogiei Napolitane: Prietena mea geniala, Povestea noului nume, Cei care pleaca si cei ce raman si Povestea fetitei pierdute, romanele Fiica ascunsa, Iubire amara, Zilele abandonului si Viata mincinoasa a adultilor, volumul de interviuri, eseuri si confesiuni Frantumaglia, cel de articole-eseu Inventiile ocazionale, precum si cartea pentru copii Noaptea pe plaja.
Este considerata una dIntre cele mai puternice prozatoare contemporane, o stilista desavarsita, cu intuitie artistica iesita din comun, care a castigat admiratia mai multor scriitori celebri – Jhumpa Lahiri, Elizabeth Strout, Claire Messud – si a unor critici importanti: James Wood, John Freeman, Eugenia Williamson etc.
Asymptote Journal Inca de la aparitia romanului Prietena mea geniala, care deschide Tetralogia Napolitana, faima Elenei Ferrante a crescut enorm, transformandu-se in asa-numita „Febra Ferrante .
Financial Times „Un triumf intelectual de netagaduit.
Time Magazine „O oda inchinata cititului si scrisului… Intre margini face lumina asupra temelor abordate in romanele lui Ferrante: prieteniile intense dIntre femei, relatiile mama-fiica si tradarea.
The New York Times „O incursiune candida a autoarei in procesul dezvoltarii propriului mestesug, dar si o privire scrutatoare asupra pasiunii de o viata pentru literatura.
Intre margini este o meditatie filosofica asupra naturii scrisului.
Elena Ferrante „O bijuterie incandescenta...
Trebuie sa renuntam la ideea ca a scrie inseamna sa eliberam, in mod miraculos, o voce proprie, o tonalitate proprie: dupa mine, acesta e un mod indolent de a vorbi Despre scris.
Trebuie sa acceptam faptul cert ca niciun cuvant nu e cu adevarat al nostru.
Dar cuvintele — forma scrisa in care le cuprindem fiind atenti la marginile rosii ale caietelor noastre —, nu.
Tratativele cu lumea, da, oricand sunt in intregime ale noastre.
In realitate, un mare prim pas inainte, in materie de scriitura, e sa descoperi exact opusul: ceea ce in mod triumfal consideram al nostru e de fapt al altora.
Cat repetam acest adjectiv posesiv.
Elena Ferrante este autoarea Tetralogiei Napolitane „Al meu, al meu, al meu