Folosind chibriturile, care sunt unitatile vizuale palpabile aflate la indemana oricui, lucrarile doresc sa realizeze o aprofundare a notiunilor matematice prezentate la clasele I-IV conform programelor scolare de matematica in vigoare. si desigur, copiii sunt indemnati sa nu se joace cu focul, ci doar cu chibriturile..
Lucrarile sunt presarate cu informatii despre chibrituri si foc, cu sfaturi despre unele reguli pe care copiii trebuie sa le urmeze in cazul in care survine un incendiu, iar ei sunt singuri.
In mod special parintii si bunicii pot gasi aici multe idei si posibilitati de a petrece clipe placute impreuna cu copii si nepotii, carora le pot deschide portile prin aceasta matematica distractiva spre “matematica serioasa”.
Nu lipsesc desigur raspunsurile la exercitiile propuse spre rezolvare.
Exercitiile prezentate sunt antrenante, iar metoda aleasa – folosirea chibriturilor in locul unui calculator – este nu numai educativa, cia si distractiva, incercand sa le demonstreze elevilor ca matematica nu este un lant nesfarsit de calcule fara rost, ci poate fi si amuzanta prin simpla folosire a unor lucruri aparent banale de langa noi.
Folosind chibriturile, care sunt unitatile vizuale palpabile aflate la indemana oricui, lucrarile doresc sa realizeze o aprofundare a notiunilor matematice prezentate la clasele I-IV conform programelor scolare de matematica in vigoare