Abordarea pedagogica diferentiata le apare multora ca solutie pentru a face fata ersitatii elevilor din scoli.
Astfel cei interesati de aceasta problematica profesori studenti specialisti in educatie vor gasi repere teoretice care se pot constitui in puncte de plecare pentru propriile interogatii investigatii reflectii si initiative care sa depaseasca practici consecrate printr-o indelungata traditie dar uneori ineficiente..
In paginile acestei carti sunt prezentate mai intai complexele semnificatii conceptuale ale invatarii flexibile si temeiurile ei problematica diferentierii intruirii strategiile didactice prin care poate fi promovata si resursele educationale disponibile pentru ca apoi sa fie abordate ceea ce am considerat a fi ipostazele practice ale manifestarii ei.
Etosul sau este de a imputernici elevii cu responsabilitatea invatarii si de a le oferi un control mai mare asupra acesteia astfel incat sa devina mai auto-directionati de a creste gama optiunilor disponible atat pentru elevi cat si pentru profesori rezultand o estompare a granitelor interne si externe traditionale.
Astfel Invatarea flexibila este centrata pe elev incurajand o mare autonomie din partea acestuia.
Conceptul de invatare flexibila este unul generic acoperind toate acele situatii in care elevii au ceva de spus despre cum unde si cand are loc Invatarea fie in contextul cursurilor urmate in mod traditional in sala de clasa fie in context netraditionale precum Invatarea deschisa Invatarea la distanta Invatarea mobile cu ajutorul TIC.
Constient de aceasta ersitate existenta in clasa de modurile personale in care se produce Invatarea profesorul va trebui sa conceapa modalitati eficiente de a proceda iar calea de urmat este promovarea a ceea ce literatura pedagogica desemneaza de ceva timp ca fiind Invatarea flexibila.
Abordarea pedagogica diferentiata le apare multora ca solutie pentru a face fata ersitatii elevilor din scoli