Articolele stranse in aceasta lucrare cu privire la Perioada interbelica au fost prezentate intr-o forma initiala in cadrul seminarului organizat de Institutul Georg Eckert in decembrie 2006 si discutate cu profesorii si autorii de manuale din Moldova prezenti la aceasta intrunire.
Rezultatele discutiilor se gasesc in cele trei lectii-model din cea de-a treia parte a cartii..
Aceasta credinta in posibilitatile transmiterii de informatii istorice in scoli ne-a dat curaj. invatatorii prezenti nu au fost insa de acord cu acest lucru atragand atentia asupra capacitatii cadrelor didactice si elevilor de a trata subiecte mai dificile. in ceea ce priveste unele perspective mai dificile chiar oamenii de stiinta au avertizat asupra faptului ca ar fi prea grele pentru uzul la lectiile de istorie.
Problemele de baza ale transferului au fost asadar deja amintitele neajunsuri de ordin structural timp insuficient de predare lipsa materialelor didactice si a surselor.
In plus s-a incercat de a realiza trei lectii-model.
De regula au fost adaugate surse care pot fi folosite la pregatirea subiectului prevazut pentru ora de istorie.
Autorii au incercat in editia de fata sa tina cont de discutiile privind diferitele perspective de continut dar si de felul in care acesta poate fi prezentat in cadrul lectiilor de istorie.
Articolele stranse in aceasta lucrare cu privire la Perioada interbelica au fost prezentate intr-o forma initiala in cadrul seminarului organizat de Institutul Georg Eckert in decembrie 2006 si discutate cu profesorii si autorii de manuale din Moldova prezenti la aceasta intrunire