„Limbajul manualului ne proiecteaza intr-o lume complexa a adultilor, a responsabilitatilor, a mizelor şi a tensiunilor actuale.
XX.
Xenopol“, Iasi, specializare in istoriografie, memorie istorica, istoria educatiei, predarea istoriei in sec. „A.
D. de Ist.
Catalina Mihalache, Instit. st.
Rolul lor este mai mult de a oferi un model de lucru ulterior si personalizat elevilor, decat de a simplifica invatarea prin scheme de memorizare sau comparatii facile.“ - cercet.
Frecventa se compenseaza prin calitate, arta grafica (lizibilitate, atractivitate) cat conceptuala (organizarea categoriilor de analiza, veridicitatea informatiei, utilitatea didactica).
Manualul nu abuzeaza de suporturile de invatare «traditionale», cum ar fi hartile istorice, schemele explicative, rezumatele recapitulative, statisticile sau tabelele.
Elevul este permanent cointeresat sa valorifice propriile cunostinte (scolare sau nu), prin referiri constante la surse de informare de actualitate (presa, site-uri electronice, bibliografie istorica, interviuri in comunitatea sau familia proprie).
In acelasi timp, nu lipsesc trimiteri la realitati familiare adolescentilor de astazi.
Este, fara indoiala, un limbaj de specialitate, care depaseste specificul istoric, prin incursiuni sistematice in sociologie, economie, politologie. „Limbajul manualului ne proiecteaza intr-o lume complexa a adultilor, a responsabilitatilor, a mizelor şi a tensiunilor actuale