In urma cu exact 20 de ani, in Texte de supravietuire, Viorel Domenico, impatimit istoric al filmului romanesc, recupera cu dragoste si infinit respect notitele din arhiva personala a regizorului Jean Georgescu.
Fara sa stie, Jean Georgescu si-a trait o parte a vietii sub lupa "organelor"....
Culese din Arhiva CNSAS, file din dosare de urmarire - informari oferite de buna voie sau sub presiunea interogatoriului - dezvaluie paienjenisul delatiunii tesut in vremuri aprige in jurul unui nume de legenda al culturii noastre.
Cutremuratoare.
Izgonit de pe platouri, in plina forta creatoare, de politruci care astazi isi rescriu triumfal biografiile, a cunoscut foamnea, saracia, marginalizarea, dar si-a pastrat eleganta senioriala.
Noul volum-portret intocmit cu dureroasa probitate de Viorel Domenico reuneste altfel de notite-document.
Destinul cineastului a oscilat dramatic intre laurii interbelici - la Bucuresti si Paris - si prigoana politica declansata de sovietizarea tarii.
Dar impotriva luminii se napustesc totdeauna fortele intunericului.
Volumul se incheia cu un superb aforism al Maestrului: "Oamenii luminosi sunt faclii care la rascruce de drumuri lumineaza calea adevarata." Un asemenea om luminos a fost Jean Georgescu pentru cinematografia noastra.
In urma cu exact 20 de ani, in Texte de supravietuire, Viorel Domenico, impatimit istoric al filmului romanesc, recupera cu dragoste si infinit respect notitele din arhiva personala a regizorului Jean Georgescu