Jocul didactic este un tip specific de activitate prin care invatatorul consolideaza precizeaza si chiar verifica cunostintele elevilor le imbogateste sfera lor de cunostinte le pune in valoare si le antreneaza capacitatile creatoare ale acestora.
In aceste conditii se impune o exigenta sporita in ceea ce priveste dozarea ritmica a volumului de cunostinte matematice ce trebuie asimilate de elevi si in mod deosebit necesitatea ca lectia de matematica sa fie completata sau intercalata cu Jocuri didactice cu continut matematic - uneori chiar concepute sub forma de joc.. in programul zilnic al elevului intervin schimbari impuse de ponderea pe care o are acum scoala schimbari care nu diminueaza dorinta lui de joc jocul ramanand o problem majora in timpul intregii copilarii.
De la aceasta varsta o buna parte din timp este rezervata scolii activitatii de invatare care devine o preocupare majora.
O data cu implinirea varstei de 6 ani in viata copilului incepe procesul de integrare in viata scolara ca o necesitate obiectiva determinata de cerintele instruirii si dezvoltarii sale multilateral.
Asadar atunci cand jocul este utilizat in procesul de invatamant el dobandeste functii psihopedagogice semnificative asigurand participarea activa a elevului la lectii sporind interesul de cunoastere fata de continutul lectiilor.
Jocul didactic este un tip specific de activitate prin care invatatorul consolideaza precizeaza si chiar verifica cunostintele elevilor le imbogateste sfera lor de cunostinte le pune in valoare si le antreneaza capacitatile creatoare ale acestora