Legile sunt inexorabile, fie ca sunt lumesti, fie ca sunt dumnezeiesti.
Desi pedeapsa nu se datoreaza neaparat maniei unei Fiinte Dumnezeiesti, se poate sustine ca este ceva necesa.
In acelasi mod, doar o anumita conditie si un anumit mediu ne pot permite sa culegem roadele unei actiuni specifice.
Doar focul poate da caldura si doar mancarea poate potoli foamea.
Se spune ca fiintele se nasc intr-una dintre aceste lumi in conformitate cu actiunile lor, care dau roade ce pot fi culese doar in acea lume anume.
Si ele difera atat in natura lor individuala, cat si in ceea ce priveste continutul lor.
Absolutul variaza de la materia cea mai de jos la beatitudinea pura sau ananda, si intre acestea exista universul nesfarsit cu tot ceea ce contine. suntem cu totii copiii Sai, in diversele noastre grade de temperament si caracter.
Exista multe familii in Infinit, iar Pamantul, iadul, Cerul, oamenii, animalele, zeii, diavolii etc.
Infinitul este marele Miracol, si nu putem estima ce anume prospera in pantecele lui! Noi, impreuna cu lumea noastra, nu suntem decat o particica infima din el.
Universul este o dezvaluire treptata a Absolutului Infinit in diverse grade de constiinta, care include toate tipurile de viata si experienta.
Nu este necesar ca doar fiintele umane sa locuiasca toate lumile si ca doar conditiile pamantesti sa predomine in toate sferele de existenta.
Nu avem nicio autoritate sa ignoram descrierea oferita de Vasishtha referitoare la faptul ca exista lumi ce sunt alcatuite din materiale diferite, precum cupru, fier, aur etc., lumi pline de apa, lapte, sau lumi locuite de serpi, animale, diavoli, si asa mai departe.
Yoga Vasishtha spune ca Pamantul nostru este doar un atom intre multe alte lumi cu mult mai vaste, care exista dincolo de perceptia noastra, si ca este un gen de lume printre multe altele, cu totul diferite in toate privintele.
Exista dovezi atat intuitive, cat si rationale, care ne fac sa acceptam existenta lumilor de dincolo, ce sunt cu totul diferite in structura si dimensiune.
Daca nu am vazut America, nu am niciun drept sa neg existenta acestei tari.
Stelele nu devin niste simple pete luminoase pe cer doar pentru ca noi le percepem astfel.
Nu avem niciun drept sa sustinem ca globul pamantesc este cea mai concreta realitate si ca alte realitati sunt doar niste aparente iluzorii.
Dar aceasta nu inseamna ca omul are motive sa treaca cu vederea faptele aflate mai presus de intelegerea sa.
Empiristul crede doar in experienta contactului direct si considera ca omul nu se poate ridica mai sus decat ce-i dicteaza intelectul.
Iadurile nu sunt o fictiune imaginara, asa cum crede in mod obisnuit omul modern si rationalist.
Aici sunt prezentate doar cateva dintre conditiile jalnice in care omul este constrans sa traiasca din cauza faptelor sale nesabuite si pacatoase.
Actiunile rele nu trec fara sa-si aduca efectele amare asupra celui care le faptuieste.
Fiecare actiune are o reactiune proprie, si nicio actiune nu trece fara sa fie rasplatita intr-o maniera adecvata.
bolile pe care le suferim aici pe Pamant sunt toate rezultatele actiunilor noastre din vietile anterioare.
Caci omul modern este definit de mottoul "a crede inseamna a vedea" si aproape ca refuza sa vada ce pret teribil plateste omul in spitale si clinici pentru crimele comise impotriva dharmei.
El este limitat in special la formele fizice si mentale pe care le ia aceasta rasplata cereasca, si de asemenea la formele pe care le ia in acest plan lumesc.
Aici intervine scopul acestui mic tratat despre Karma si boala.
Daca acest adevar al ordinii inevitabile a Legii cosmice ii este prezentat omului intr-o maniera distincta si foarte simpla, cel mai probabil nu-l ajuta si nu-l convinge sa renunte la vicii si sa urmeze virtutea, sa renunte la adharma (dezordinea, faradelegile, pacatele) si sa imbratiseze dharma (ordinea, datoria, virtutea).
In acelasi mod, daca pacatuieste, sufera.
Daca ucide, este spanzurat.
Daca fura, ajunge la inchisoare.
Ignorarea Codului Penal nu ofera ingaduiri in infractiune, si nici nu-l scuteste pe infractor de pedeapsa.
Legile sunt inexorabile, fie ca sunt lumesti, fie ca sunt dumnezeiesti