Kuṇḍalini.
Resorbtia si expansiunea energiei 78 Capitolul IV Parabija SAUḤ si practica bastonului (praṇadaṇḍaprayoga) 83 Visarga, unmana si kramamudra 88 Prima teorie 90 A doua teorie 90 Capitolul V Miscarile lui Kuṇḍalini asociate cu practica yoghina 91 Praṇakuṇḍalini, Energia suflului 92 Adhaḥkuṇḍalini, Energia inferioara 93 Ūrdhvakuṇḍalini, Energia ascendenta 94 Calea lenta si gradata 95 Caile incomplete sau defectuoase 98 Capitolul VI Diferite reactii ale yoghinului 101 Cele cinci etape ale vibratiei sau semnele de-a lungul Caii 101 Ananda, beatitudinea 1.
Contemplarea extremitatilor (kotinibhalana) 77 4–5.
Metode asociate suflului (praṇa) 65 Manthana sau dinamizarea suflurilor 68 Silaba OṀ si sincronizarea suflului 73 3.
Vikalpaksaya, dizolvarea gandirii dualizante 64 2.
Aceasta este marea Zeita, totodata inferioara si superioara, supremul Sanctuar.” Vijñanabhairava, 154 CUPRINS Prefata 13 Introducere 19 KUṆḌALINI YOGA RITM SI VIBRATIE Dansul lui Siva 23 Ritmul 25 Efervescenta si dinamizarea energiei (ksobha si manthana) 26 Intoarcerea in Inima 28 PARTEA INTAI TREZIREA SI DESFASURAREA ENERGIEI KUṆḌALINI Sarpele profunzimilor 35 Capitolul I Tripla emisie a lui Siva si cele trei aspecte ale lui Kuṇḍalini 39 Tripla emisie (visarga) 41 Emisia suprema 42 Emisia intermediara 42 Emisia inferioara si praṇakuṇḍalini 44 Para sau pūrṇakuṇḍalini 45 Capitolul II Kuṇḍalini „incolacita” in corp 47 Centri de forta (cakra) si naḍi 47 Centrul inferior (mūladhara sau mūlabhūmi) 49 Centrul ombilical (nabhicakra) 50 Centrul inimii (hṛdayacakra) 51 Centrii kaṇtha si bhrūmadhya 51 Brahmarandhra sau dvadasanta 54 Calea mediana (susumna), rotile (cakra) si triunghiurile (trikona) 56 Capitolul III Diferite moduri de expansiune a caii mediane 63 1.
Cea cu aspect serpuitor se desfasoara.
Prin intermediul ei te adora cei care cunosc adevarul cel tainic (rahasya).” Abhinavagupta „Suflul expirat iese si suflul inspirat intra, in mod liber.
Pentru cel care considera intregul Univers ca fiind identic Constiintei nu exista nicio distinctie intre pur si impur.” Abhinavagupta „O, viziune a nectarului nemuritor si suprem, care stralucesti plina de lumina constienta ce se revarsa din Realitatea absoluta, fii refugiul meu.
Trebuie asadar sa abordam secretele sale cu ajutorul unui maestru care apartine unei linii specializate in acest domeniu si care are o experienta dovedita in el.” Lilian Silburn „Care este criteriul puritatii? Este pur ceea ce este identic cu Constiinta, restul este impur.
Energia misterioasa pe care o trezeste kuṇḍalini yoga se manifesta totusi cu o violenta nemaiintalnita si nu poate fi controlata fara sa ne expunem la un pericol real.
Adeptii traditiilor Trika, Krama si Kaula pun insa mai degraba accentul pe linistea si armonia vie pe care ea le confera decat pe puterile extraordinare dobandite cu ajutorul ei. „ Kuṇḍalini , acest ax vertical situat chiar in centrul fiintei si al Universului, se afla la originea puterii omului, din care acesta isi extrage si de unde infloreste totalitatea energiilor sale.
Traducerile realizate de ea, din marile texte ale traditiei tantrice constituie repere in studiul si practica traditionala a acesteia.
Este de asemenea o initiata si practicanta a doctrinei sufi.
Personalitate remarcabila, polivalenta si cu o inalta realizare interioara, Lilian Silburn este o pioniera a cercetarii si practicii sivaismului nondualist din Occident (studiate sub indrumarea ultimului maestru casmirian al scolii – Swami Lakshman Joo).
Bazandu-se pe texte autoritare, fie scripturale, fie exegetice (cum ar fi Tantraloka a lui Abhinavagupta), lucrarea analizeaza din multiple unghiuri aceasta Putere Divina, care a creat – conform invataturii tantrice – manifestarea si care poate conduce fiinta umana la libertate sau inlantuire, dupa modul (avizat sau nu) de abordare.
Energia profunzimilor este o lucrare de referinta in domeniul sivaismului nondualist din Casmir si al doctrinei tantrice in general.
Kuṇḍalini