La pescuit de fraieri (Phishing for Phools) deschide o directie radical noua in teoria economica, bazata pe ideea intuitiva ca pietele daruiesc si rapesc in acelasi timp.
Laura D\'Andrea Tyson, Universitatea Berkeley.
Consumatorii si decidentii politici sa bage de seama: afacerile dornice de profit sporesc eficienta si incurajeaza inovatia, dar sunt puternic motivate sa va manipuleze si dispun de noi instrumente sofisticate de prelucrare a datelor, care le permit sa faca acest lucru in modalitati personalizate.
Nancy Folbre, profesor emerit, Universitarea Amherst, Massachussettes Aceasta carte patrunzatoare expune o contradictie fundamentala din sistemul de piata.
Aceasta salvatoare revizuire a teoriei economice explica riscurile inerente de a fi jecmaniti intr-o lume a maximizarii profitului.
Stiglitz, laureat al Premiului Nobel pentru Economie Akerlof si Shiller ne ofera un ghid fenomenal printre capcanele pietei libere.
Joseph E.
Implicatiile sunt complexe si profunde.
Multe dintre inovatiile recente au condus la produse care au facilitat pacalirea publicului.
Intr-o relatare amuzanta si plina de viata, Akerlof si Shiller arata ca, in timp ce urmarirea profitului poate sa duca la produse care ne imbogatesc viata, poate sa duca si la manipulare si inselaciune.
In acelasi timp, cartea relateaza istoriile indivizilor care s-au ridicat impotriva scamatoriilor economice – aratand cum pot fi reduse acestea prin mai multa cunoastere, reforma si reglementare.
Prin aceasta, explica un paradox: de ce, intr-o perioada in care o ducem mai bine decat oricand in istorie, prea multi dintre noi duc o viata de disperare muta.
La pescuit de fraieri exploreaza rolul central al manipularii si inselaciunii in toate aceste domenii si inca multe altele.
Companiile farmaceutice ne vand cu ingeniozitate medicamente care ne fac prea putin bine si, cateodata, sunt de-a dreptul periculoase.
Platim prea mult pentru abonamentul la sala de fitness, pentru masinile, casele si cardurile noastre de credit.
Sistemul nostru politic este denaturat de bani.
Suntem ispititi, mai mult decat ne dam seama, de publicitate.
Sistemul financiar isi ia avant, apoi se prabuseste.
Ne cheltuim banii pana la limita, dupa care ne facem griji cum sa ne platim facturile in luna urmatoare.
Akerlof si Shiller dau viata acestei idei prin zeci de povesti care arata cum ne afecteaza phishingul pe toti, in aproape toate domeniile.
La pescuit de fraieri (Phishing for Phools) deschide o directie radical noua in teoria economica, bazata pe ideea intuitiva ca pietele daruiesc si rapesc in acelasi timp