Educarea limbajului si abordarea de catre copilul prescolar, la aceasta varsta, a formelor sale mai complexe, cu care va opera mai tarziu in scoala, sunt favorizate de crearea unui mediu cultural propice, fapt ce nu poate fi conceput in afara limbii.
In acest context, speram ca aceasta initiativa editoriala sa vina atat in sprijinul educatoarelor, cat si in sprijinul parintilor, care vor dori sa contribuie la imbogatirea experientelor de limbaj ale copilului in perioada prescolaritatii..
Lucrarea reuneste o serie de povesti specifice varstei prescolare si scolare, cu scopul declarat de a sprijini doua categorii de activitati desfasurate cu acestia, respectiv, educatia pentru societate si cunoasterea mediului.
De asemenea, dintre speciile literare cu cea mai mare influenta in dezvoltarea si educatia copilului prescolar, povestirea ramane o fila importanta a experientelor de limbaj ale copilului.
Cu ajutorul ei, copilul intra in posesia numeroaselor instrumente care ii pot satisface dorinta de a descoperi realitatea inconjuratoare.
Ea il ajuta pe copil sa parcurga caile cunoasterii, de la concret la abstract, de la intuitie la reprezentare si fantezie.
Dintre toate acestea, cartea trebuie sa devina prietena copilului de la cea mai frageda varsta.
In acest sens, atat educatoarea, cat si parintii, trebuie sa puna la dispozitia copilului diverse materiale care sa constituie un mediu cultural activ si stimulativ: carti, caiete, unelte de scris, ziare, reviste, imagini si jocuri cu imagini, discuri, casete audio si video etc.
Educarea limbajului si abordarea de catre copilul prescolar, la aceasta varsta, a formelor sale mai complexe, cu care va opera mai tarziu in scoala, sunt favorizate de crearea unui mediu cultural propice, fapt ce nu poate fi conceput in afara limbii