Descriere YEO:
Pe YEO găsești Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei de la Mihai Cristian Apostolache, în categoria Drept.
Indiferent de nevoile tale, Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, comentata si adnotata - Mihai Cristian Apostolache din categoria Drept îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 57 Lei
Caracteristicile produsului Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei
Comandă Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Legea pentru alegerea autoritatilor administratiei de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Ce poate fi,
pentru un dascal, mai important, mai inaltator, decat sa vada cum fostii sai „ucenici” in ale nobilei indeletniciri a profesoratului, „rodesc” periodic lucrari valoroase, care imbogatesc literatura de specialitate. De aceasta data, domnul conferentiar
Mihai Cristian Apostolache ne mai daruieste un rod al sarguintei sale, un comentariu al Legii nr. 115/2015 privind alegerile
locale. Dupa comentarea, in doua editii, a fostei legi a
administratiei publice locale, ce putea sa completeze mai „rotund” preocuparile domniei sale decat un comentariu al legii alegerilor
locale. Alegerile, in general, indiferent de nivelul pe care il vizeaza, sunt cel mai important eveniment politic dintr-un stat. Desfasurate periodic, el ii ajuta pe competitorii politici sa-si trimita reprezentantii in autoritatile
publice de la nivelul central sau local, iar pe alegatori, sa-si transfere exercitiul de suveranitate catre acestea. Poate de aceea drepturile au o istorie atat de tumultoasa in general, si in ceea ce priveste diferentierea intre dreptul de a vota al barbatului si al femeii, in particular. Suveranitatea nationala, potrivit art. 2 din Constitutie, apartine poporului roman, care o exercita prin referendum si prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte. Precizarea caracterului alegerilor a fost introdusa prin
Legea de revizuire din 2003 si a fost determinata de dorinta legiuitorului constituant derivat de a departaja intre statul totalitar si statul de drept, la edificarea caruia am trecut dupa Revolutia din Decembrie 1989. Si in regimul trecut au existat alegeri, insa singura asemanare cu cele din ziua de azi era aceea ca alegerile erau si sunt periodice,
pentru ca de caracterul liber si corect este evident ca nu putea fi vorba. Alegerea
autoritatilor administratiei publice locale a parcurs, sub aspectul reglementarii, trei mari etape, determinate prin raportare la
Legea fundamentala a tarii: a) etapa preconstitutionala, reprezentata de
Legea nr. 70/1991 a alegerilor locale, care a fost modificata prin Legea nr. 25/1996, astfel incat, dupa aceasta data, putem spune ca si-a schimbat caracterul; b) etapa postconstitutionala inainte de revizuire, reprezentata de Legea nr. 25/1996, care, cum am aratat, a modificat prima Lege a alegerilor locale nr. 70/1991; c) etapa post-revizuire a Constitutiei, reprezentata de Legea nr. 67/2004 privind
alegerea autoritatilor administratiei publice locale, Legea nr. 35/2008, care, desi reglementa
alegerea Camerelor Parlamentului, modifica si completa, in acelasi timp, atat Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale, cat si Legea nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali. Cea de a treia lege, din aceeasi categorie, este actuala Lege nr. 115/2015, al carei comentariu face obiectul prezentei lucrari. Constatam ca s-a inregistrat o fluctuatie a legislatiei, o instabilitate a acesteia, ceea ce a facut, pe unii autori, sa critice acest lucru, apreciind ca,
pentru corectitudinea alegerilor, este inerent sa existe o legislatie asezata, clara si coerenta, care sa nu fie supusa unor modificari atat de frecvente. Se subliniaza faptul ca reglementarea procesului de alegere a
autoritatilor administratiei publice locale „a fost modificata destul de des si in mod special , prin ordonante de urgenta, in anii electorali. Toate aceste situatii au constituit un factor de incertitudine juridica si o cauza a deficientelor acestei legislatii , constatate cu prilejul aplicarii sale”. In niciun caz, nu este permis ca aceste modificari sa intervina in anul care precede, astfel cum a statuat si Curtea Constitutionala, ciclurile electorale. Din pacate, astfel de exigente au ramas, de multe ori, la nivel de aspiratii, pentru ca realitatea este mult diferita, pentru ca intalnim o efervescenta atat a legiuitorului primar, cat si a celui derivat, in a modifica legea electorala „dupa cum bate vantul” intereselor politice. Este suficient sa exemplificam cu modul de alegere a primarului, institutie care a facut ob