Lucrareapropune un numar de 100 de teste complexe, concepute in sprijinul elevilor din clasa a IV-a, construite, de regula, in jurul a cate trei texte-suport diferite, apartinand unor genuri si specii literare dintre cele mai diverse si unor autori cunoscuti, unii figurand printre recomandarile de lectura suplimentara pentru clasele primare. 3919/20 Aprilie 2005..
In conformitate cu Programa scolara pentru Limba si Literatura romana, clasa a IV-a, aprobata prin Ordin al ministrului educatiei si cercetarii Nr.
La baza selectiei textelor-suport au stat si alte criterii: valoarea literar-estetica, mesajul educativ, posibilitatea gradarii dificultatilor de intelegere in functie de particularitatile de varsta ale copiilor.
Structura testelor in trei secvente vizeaza receptarea textului la nivel literal, prin itemi de fonetica, vocabular si gramatica, in partea a doua, valorificarea cunostintelor lingvistice si stilistice in receptarea si interpretarea elementara a unui text la prima vedere, iar ultima parte, aplicarea creativa a tuturor achizitiilor intr-o compunere libera, cu sau fara text-suport.
Lucrareapropune un numar de 100 de teste complexe, concepute in sprijinul elevilor din clasa a IV-a, construite, de regula, in jurul a cate trei texte-suport diferite, apartinand unor genuri si specii literare dintre cele mai diverse si unor autori cunoscuti, unii figurand printre recomandarile de lectura suplimentara pentru clasele primare