Manualul de Limba si literatura romana pentru Clasa a III-a este elaborat de un grup de autori alcatuit din pedagogi cu experienta in lucrul cu copiii din ciclul primar si in pregatirea de materiale didactice potrivite acestui segment de varsta.
In Manual sunt propuse metode alternative de evaluare, alaturi de autoevaluare, respectiv portofoliu si fisa de observare a comportamentului..
Fiecare unitate de invatare contine la final activitati de recapitulare care vizeaza aplicarea achizitiilor elevilor in contexte diverse si activitati de evaluare sumativa, cu elemente de autoevaluare, astfel incat acestia sa fie implicati in aprecierea propriului progres scolar.
Tematica propusa are in vedere domenii care abordeaza valori si trasaturi morale, invatatura, copilaria, istoria tarii.
Manualul este structurat pe 9 unitati de invatare care permit realizarea unei abordari interdisciplinare.
Manualul este centrat pe nevoile elevilor in societatea contemporana, propunand activitati ancorate in cotidian, care sa ofere elevilor achizitii de calitate in domeniul comunicarii, in contexte semnificative de invatare.
Manualul de Limba si literatura romana pentru Clasa a III-a este elaborat de un grup de autori alcatuit din pedagogi cu experienta in lucrul cu copiii din ciclul primar si in pregatirea de materiale didactice potrivite acestui segment de varsta