Manual aprobat prin Ordinul nr.
Intentia autorilor a fost de a oferi profesorilor si elevilor un instrument de lucru, util si agreabil, o suma de intrebari provocatoare, nicidecum raspunsuri care sa fie invatate pe dinafara si reproduse..
Ponderea elementelor de incadrare si raportare a operelor creste.
Primul principiu este respectul acordat textului, sugerandu- se mereu insemnatatea lecturii lui integrale.
In ceea ce priveste metoda, autorii nu s-au abatut de la spiritul in care a fost elaborat manualul de clasa a IX-a.
Nu lipsesc referintele critice.
Operele alese sunt unele dintre cele mai frumoase din literatura romana, multe consacrate de traditie, altele, omologate de curand.
Nu e vorba de o istorie a literaturii romanesti, ci de exemple menite a sugera elevului o miscare in timp, un cadru si o schimbare permanenta de receptare.
Manualul este alcatuit din patru teme generoase: Lectura prozei narative, Lectura poeziei, Evolutia criticii literare romanesti si literatura si celelalte arte.
Principiile de continut si de metoda folosite pentru manualul de Limba si literatura romana de clasa a X-a sunt cele recomandate de noua programa scolara intrata in vigoare in anul 2004. 3787/05.04.2005.
Manual aprobat prin Ordinul nr