„Interesati de procesul de re-contextualizare a publicisticii eminesciene, propunem o analiza semiotica a limbajului politic cultivat de Mihai Eminescu in presa romaneasca din cea de-a doua jumatate a secolului al XIX-lea.
Chiar daca ponderea pe care o detin cele doua Perspective de analiza, semiotica si informatica este in mod necesar diferita, consideram ca utilizarea unor tehnici ale lingvisticii computationale a condus la obiectivarea cercetarii, favorizand dezvoltarea unor analize calitative ulterioare.“ - Mihaela Mocanu.
Analiza semiotica se sprijina pe date obtinute in urma procesarii corpusului cu instrumente informatice.
Perspectiva dominanta este cea semiotica, vizand analiza sintactica, semantica si pragmatica a limbajului politic cultivat de Eminescu, precum si descrierea parametrilor situatiei de comunicare pe care o ilustreaza publicistica.
Obiectul analizei il constituie cele cinci volume de publicistica eminesciana, din editia Perpessicius, la care se adauga o serie de articole din alte publicatii ale vremii.
Demersul analitic pleaca de la premisa ca publicistica eminesciana este produsul unui orizont istoric determinat, fapt care obliga la raportarea acesteia la specificul limbajului jurnalistic cultivat in epoca. „Interesati de procesul de re-contextualizare a publicisticii eminesciene, propunem o analiza semiotica a limbajului politic cultivat de Mihai Eminescu in presa romaneasca din cea de-a doua jumatate a secolului al XIX-lea